نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

مايع گيربکس اتوماتيک چيست؟

مايع انتقال اتوماتيک (ATF) ، همچنين به عنوان مايع انتقال دهنده يا مايع tranny (محاوره اي) شناخته مي شود ، مايعي است که در وسايل نقليه با گيربکس خود تغيير دهنده يا خودکار استفاده مي شود.

مايع گيربکس اتوماتيک (ATF) نوعي مايع انتقال قدرت است که در خودروهايي با گيربکس خود تعويض يا خودکار مورد استفاده قرار مي گيرد. اين رنگ معمولاً قرمز يا سبز رنگ است تا از روغن موتور و ساير مايعات موجود در خودرو متمايز شود.

مايعات براي نيازهاي خاص يک سيستم انتقال قدرت مانند عملکرد سوپاپ ، اصطکاک باند ترمز و مبدل گشتاور و همچنين روغنکاري دنده بهينه شده است.

 

دستگاه تعويض روغن گيربکس اتوماتيک

 

چگونه مايع Trans اتوماتيک را بررسي کنيم؟

براي بررسي مايع گيربکس اتوماتيک خود ، اين مراحل را دنبال کنيد:

  • قلم را بيرون بکشيد. با تعويض دنده در Neutral يا Park و ترمز دستي ، ...
  • مايعات را بررسي کنيد. نوک انگشت اشاره خود را به مايع روي پايه آغشته کنيد و مالش دهيد ...
  • خلال را با يک پارچه تميز و بدون پرز پاک کنيد. سپس آن را دوباره وارد کرده و دوباره بيرون بکشيد.

 

آيا يک قانون طلايي براي مايعات گيربکس اتوماتيک وجود دارد؟

يک قانون طلايي در مورد دستگاه تعويض روغن گيربکس اتوماتيک وجود دارد: هميشه نمره اي را که سازنده وسيله نقليه شما توصيه مي کند بخريد. عدم انجام اين کار مي تواند فاجعه بار باشد. متأسفانه ، نام ، کد و بسته بندي ممکن است گيج کننده باشد.

 

مزاياي استفاده از محصول

1- تخليه و تعويض کامل روغن گيربکس انواع مدل خودرو (توربين و داخل گيربکس)

2- کمک به بهبود کارايي سيستم مبدل گشتاور خودرو و تعويض راحتتر دنده ها

3-  بهبود کارايي رادياتور گيربکس

4- داراي دو مخزن به حجم 25 ليتر ، مجموعا 50 ايتر

5- داراي چهار عدد چرخ به منظور سهولت در حرکت

6- کاهش مصرف روغن و لرزش سيستم تعويض دنده خودرو

 

معايب محصول

نداشتن منبع تغذيه الکتريکي و استفاده از باد که مستلزم داشتن کمپرسور باد جداگانه و تحميل هزينه به کاربر مي شود .

 

از بين بردن مايع انتقال ناسازگار

ستفاده از ATF ناسازگار مي تواند اثرات مخربي داشته باشد. بنابراين ، اگر مي خواهيد تا حد امکان از خسارات ناشي از ترک نوع نادرست مايعات بکاهيد ، به دنبال ايجاد يک شستشوي مايع انتقال دهنده براي ماشين خود توسط مکانيک محلي خود باشيد ، که با استفاده از دستگاه فلاشينگ تمام مايع ، و سپس آن را با يک نوع سازگار تر جايگزين کنيد.

ممکن است شما هم در مورد تغيير انتقال اطلاعات شنيده باشيد اما اشتباه نکنيد که اين دو اشتباه گرفته شود. با تغيير دنده فقط ظرف مايعات گيربکس اتوماتيک تخليه مي شود و فيلتر جايگزين مي شود.

 

چنين فرآيندي ممکن است به طور کامل از شر مايعات خلاص نشود ، و به همين ترتيب ، بقاياي موجود هنوز هم وجود دارد. اين سرويس بيشتر براي از بين بردن آلاينده هاي جمع شده در مايع بيش از جايگزيني مايع در کل استفاده مي شود. مکانيک شما مي تواند مايعات گيربکس اتوماتيک مناسب را براي استفاده از وسيله نقليه شما تعيين کند ، يا اين را مي توانيد در کتابچه راهنماي مالک خودرو پيدا کنيد.

 



:: برچسب‌ها: نداشتن منبع تغذيه الکتريکي ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

دستگاهي براي آزمايش سيستم تعليق خودرو

 

اين اختراع مربوط به دستگاهي براي آزمايش سيستم تعليق چرخ يک وسيله نقليه است ، به ويژه از عنصر ميراگر در آن ، که در آن وسيله نقليه براي هر چرخ يک جرم غير فنر دارد ، که دستگاه شامل: يک صفحه اندازه گيري ، يک مکانيزم براي ارتعاش صفحه اندازه گيري با فرکانس متغير در يک منطقه خاص ، که در آن چرخ وسيله نقليه مورد آزمايش در هنگام ارتعاشات نيروهاي عمودي را روي صفحه اندازه گيري اعمال مي کند ، يک دستگاه اندازه گيري براي اندازه گيري تاير پنوماتيک بر روي صفحه اندازه گيري نيرو اعمال مي کند و براي اندازه گيري فرکانس ارتعاش مرتبط

 

فرکانسهاي ارتعاشي که سيستم تعليق وسيله نقليه در هنگام استفاده عادي در جاده در معرض آن قرار مي گيرد ، در محدوده 0 تا حدود 25 هرتز است. در اين دامنه فرکانس ، تعليق چرخ به طور کلي دو تشديد را نشان مي دهد ، يعني رزونانس جرم چشمه خورده و جرم غير چشمه خورده ، که تقريباً بين 12 تا 17 هرتز است ، مي تواند حداقل نيروي عمودي پايدار ايجاد شده توسط چرخ داشته باشد. صفحه اندازه گيري اعمال مي شود ، تعيين مي شود. در دستگاههاي شناخته شده از نوع فوق الذکر ، نتيجه گيريهايي از اين حداقل نيروي عمودي پايدار با توجه به عملکرد عنصر ميراگر ميرايي انجام مي شود. با اين حال ، دستگاه هاي شناخته شده 20 اين ايراد را دارند که اين نتيجه گيري ها هميشه درست نيستند ، زيرا حداقل نيروي عمودي پايدار ، علاوه بر اينکه تحت تأثير عنصر ميرايي لرزش قرار مي گيرد ، از متغيرهاي ديگر در ساخت خودرو نيز تأثير مي پذيرد.

 

 

براي اين منظور دستگاه مطابق با اين اختراع مشخص مي شود که دستگاه بيشتر به همراه آن فراهم مي شود: يک حافظه براي ذخيره مقادير نيروي عمودي و فرکانس ارتعاش مربوطه ، به معناي ذخيره مدل رياضي يک سيستم خطي چشمه مرتبه دوم شامل يک جرم جدا نشده براي هر چرخ مورد آزمايش ، يک تاير و عنصر ميرايي لرزش ، که مدل رياضي خاصيت سيستم تعليق چرخ را در منطقه اطراف فرکانس تشديد نشان مي دهد ، يک مدار پردازش منطقي براي تعيين حداقل مقدار نيروي عمودي و مقدار فرکانس ارتعاش مرتبط بر اساس مقادير نيروي عمودي ذخيره شده و مقادير فرکانس ارتعاش مرتبط و براي استفاده از مدل رياضي براي محاسبه ضريب ميرايي نسبي به عنوان نتيجه آزمون تعليق چرخ از حداقل مقدار نيروي عمودي گفته شده و مقدار فرکانس ارتعاش مرتبط

 

دستگاه تست سيستم تعليق

مشخصات فني دستگاه :

 

1- مورد استفاده براي انواع سواري و ون

2- ظرفيت 5/2 تن

3- داراي موتور 3/2 و 5 کيلوواتي

4- داراي سيتم اندازه گيري دقيق بوسيله 4 سنسور در هر صفحه

5- داراي نرم افزار مخصوص و پورت USB

6- قابليت اتصال به کامپيوتر و داراي کنترل از راه دور

7- برق مصرفي : 400 ولت – سه فاز – 50 هرتز

 

به دليل سهولت استفاده  دستگاه تست سيستم تعليق ، آزمايش مي تواند در عرض چند ساعت انجام شود. براي بررسي تکرارپذيري ، آزمايش تکرار را مي توان در مدت زمان کوتاهي انجام داد. اين آزمايش سريع مزيت اصلي نسل جديد SPMD است. SPMD جديد داده هاي خام مبدل ها را جمع آوري مي کند. همه داده ها در رايانه ذخيره مي شوند. بعضي از آنها مستقيماً براي توليد خروجي هاي گرافيکي استفاده مي شوند. برخي از آنها براي محاسبه پارامترهاي مورد نظر استفاده مي شوند. نمودارها ايجاد مي شوند تا برخي از ويژگي ها مورد بررسي دقيق قرار گيرند. پارامترها را مي توان توسط نقاط يا با رسم متقاطع در نمودارها ارائه داد. رسم متقابل ابزاري مفيد براي بررسي ارتباط بين پارامترها يا بدست آوردن پارامترهاي ديگر است. نمونه هايي از نتايج ارائه شده و مورد بحث قرار گرفته است.



:: برچسب‌ها: سيستم تعليق چرخ ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()