نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

مراحل سرويس ها و تعميرات و نگهداري خودرو

1- روغن موتور

سرويس دوره اي ، بررسي و تعويض روغن موتور از مهمترين اقدامات نگهداري خودرو است . توصيه مي شود که سطح روغن به طور مداوم بازديد شود و در صورتي که پايين تر از علامت min باشد ، مقداري روغن به آن اضافه کنيد تا سطح آن بين دو علامت روي گيج قرار گيرد . براي سهولت انجام اين کار از دستگاه ساکشن روغن بادي يا برقي استفاده مي شود .

 

2- گيربکس

سرويس دوراه‌اي اين عضو حياتي از اتومبيل نيز بسيار حائز اهميت مي‌باشد ، در اتومبيل هاي نسل جديد و گيربکس هاي اتوماتيک بسته به مدل خودرو سرويس دوره اي گيربکس متفاوت مي‌باشد ولي به طور معمول در هر 60 هزار کارکرد بايد روغن گيربکس تعويض شود . براي تعويض روغن گيربکس از دستگاه  تعويض روغن گيربکس اتوماتيک استفاده مي‌شود .

 

3- چرخ ها

واضح و مبرهن است که سرويس و بازديد دوره اي چرخ هاي اتومبيل که از اعضاي متحرک خودرو است بسيار حائز اهميت است ، يکي از موارد مورد بررسي ساييدگي آج چرخ ها مي‌باشد که در هر خودرو بسته به نوع و شرايط محور خودرو متفاوت است که اين کار بوسيله دستگاه لاستيک درآور به سهولت انجام مي‌شود . مورد ديگر ميزان باد چرخ‌هاست که تاثير مستقيم بر روي ساييدگي آنها دارد که براي تنظيم باد اتومبيل از دستگاه تنظيم باد استفاده مي گردد . يکي ديگر از موارد مورد بررسي ميزان بالانس و يا نابالانسي چرخ ها ست که اين امر نيز با استفاده از دستگاه بالانس در انواع اتوماتيک و نيمه اتوماتيک و دستي به سهولت امکان پذير است .

 

4- سيستم تهويه

همانگونه که مي‌دانيد کولر اتومبيل ها با نوعي گاز مبرد کار مي‌کند ، که بر اثر استفاده از کولر خودرو به مرور زمان ميزان اين گاز و قدرت سرد کنندگي کولر خودرو کاهش مي يابد و اين يعني زمان تعويض گاز کولر فرا رسيده است که اين کار را به صورت تمام اتوماتيک دستگاه هاي شارژ و ريکاوري گاز کولر انجام مي دهند .

 

مراحل سرويس ها و تعميرات و نگهداري خودرو

 

مراحل سرويس خودرو چيست؟

 

روغن خود را عوض کنيد. اولين قدم تخليه روغن موتور است. ...

فيلترهاي خود را جايگزين کنيد. فيلتر فيلتر در خط (در زير وسيله نقليه در نزديکي مخزن سوخت يا در خط سوخت زير کاپوت يافت مي شود) به راحتي قابل تعويض است. ...

شمع ها را عوض کنيد. شمع ها بايد در يک سرويس اصلي عوض شوند. ...

دوباره آن را کنار هم قرار دهيد

 

سرويس روتين اتومبيل شامل چه مواردي است؟

تعمير و نگهداري منظم خودرو شامل چه مواردي است؟ به طور منظم ، بايد ماشين خود را براي تنظيم ماشين و همچنين لوازم مصرفي مانند روغن موتور ، مايع خنک کننده رادياتور ، روغن ترمز ، روغن فرمان برقي ، تيغه هاي برف پاک کن و لنت ترمز تعويض کنيد.

 

وظايف تعمير و نگهداري هنگام سرويس وسيله نقليه موتوري چيست؟

وظايف نگهداري که معمولاً در حين سرويس وسايل نقليه موتوري انجام مي شود عبارتند از:

روغن موتور را عوض کنيد.

فيلتر روغن را تعويض کنيد.

فيلتر هوا را تعويض کنيد.

فيلتر سوخت را تعويض کنيد.

کابين يا فيلتر a / c را تعويض کنيد.

شمع ها را تعويض کنيد.

سطح ترمز / روغن کلاچ را کنترل و دوباره پر کنيد.

 

آيا سرويس دهي به اتومبيل شخصي شما ايمن است؟

اگر دانش فني مناسبي داشته باشيد بايد بتوانيد با استفاده از ابزارها و اطلاعات مناسب ، يک سرويس اساسي اتومبيل را خودتان به پايان برسانيد. همانطور که گفته شد ، ما توصيه نمي کنيم که سعي کنيد وسيله نقليه خود را سرويس کنيد مگر اينکه واقعاً بدانيد که چه کاري انجام مي دهيد و به ابزار و تجهيزات مناسب دسترسي نداريد.

 

در سرويس اول اتومبيل چه کاري انجام مي شود؟

به طور کلي ، تميز کردن و بازرسي خودرو با پيچ هاي پيچيده شده در هنگام سرويس اول. هيچ هزينه کارگري و هزينه قطعات وجود ندارد - مگر اينکه بخواهيد چيزي را جايگزين کنيد.

 

خدمات کامل شامل چه مواردي است؟

بررسي چراغ ها ، لاستيک ها ، اگزوز و عملکرد ترمزها و فرمان. اطمينان حاصل کنيد که موتور شما براي کار در شرايط اوج خود تنظيم شده است. بررسي سطح مايع هيدروليک و مايع خنک کننده. بررسي سيستم خنک کننده (از رادياتور موجود در اتومبيل گرفته تا پمپ و شيلنگ)

 

آيا مي توانم اتومبيل خودم را سرويس دهم و گارانتي را حفظ کنم؟

شما مي توانيد اتومبيل خود را سرويس کرده و گارانتي را حفظ کنيد. مطابق قانون ضمانت نامه مگنوسون-ماس ، که توسط کميسيون تجارت فدرال اجرا مي شود ، غيرقانوني است که توليدکنندگان يا فروشندگان ضمانت شما را باطل کنند يا پوشش شما را رد کنند زيرا کار را خودتان انجام داده ايد.

 

آيا سرويس اول اتومبيل لازم است؟

اين امر بيشتر به اين دليل است که اجزاي موتور جديد هستند و براي تنظيم شدن به زمان کافي احتياج دارند. ... اين ذرات ممکن است باعث سايش و ساييدگي غيرضروري قطعات حياتي موتور شوند و در آينده بر بازده سوخت تأثير بگذارند. بنابراين ، توصيه مي شود اولين سرويس خود را از دست ندهيد و از رانندگي طولاني تا اولين سرويس خودداري کنيد.

 

آيا سرويس کامل شامل فيلتر سوخت است؟

کارهايي که در سرويس کامل انجام مي شود شامل تعويض روغن و فيلتر ، بررسي تصويري ساير سطح مايعات ، بازرسي ترمز و بررسي تايرها است.

 



:: برچسب‌ها: گيربکس هاي اتوماتيک ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک در خودرو چيست

سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک، مکانيزمي همانند کولر دارد اما با اين تفاوت که ديگر دماي مورد نظر بصورت دستي و حسي بدست نمي آيد، بلکه با اين سيستم شما مي توانيد دماي اتاق را با دقت نيم درجه سانتيگراد تنظيم کنيد . اين سيستم به اصطلاح بصورت حلقه بازخوردي عمل مي کند، که خروجي اين مکانيزم به اطلاعاتي تبديل مي‌شود که به کنترلر ورودي داده مي‌شود، اين فرايند باعث مي شود که سرنشينان خودرو قادر به کنترل دماي داخل اتاق باشند. به عنوان مثال اگر شما درجه دما اتاق را روي 18 درجه تنظيم کرده باشيد، سيستم دائما در حال اندازه‌گيري دماي هواي خروجي است و اطلاعات آن را به کنترلر ورودي مي‌فرستد و دما را ثابت روي عدد وارد شده ثابت نگه مي دارد.

 

مکانيزم عملکرد اين سيستم به اين صورت است که کنترلر ورودي اطلاعات را گرفته و مورد تجزيه و تحليل قرار ميدهد و متناسب با آن دستوراتي براي اجزاي سيستم صادر مي کند، مثلاً اگر شدت گرماي هواي بيرون زياد شود کنترلر به فن دستور مي دهد تا سرعت خود را افزايش دهد تا دماي هواي داخل کابين ثابت بماند.

 

کنترل اتوماتيک آب و هوا (A / C اتوماتيک) در اتومبيل ها: سيستم کنترل خودکار آب و هوا پيشرفته ترين سيستم تهويه مطبوع در اتومبيل ها است. به طور موثري دما و رطوبت کابين را کنترل مي کند. در Climate Control مي توانيد دماي کابين مورد نظر خود را تنظيم کنيد.

سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک در خودرو

تفاوت تهويه مطبوع دستي و اتوماتيک در چيست؟

يک سيستم تهويه مطبوع دستي در تنظيمات خنک کننده و دمنده اي که انتخاب مي کنيد روشن مي ماند و با همان سرعت دم مي زند تا زماني که آن را پايين بياوريد. از طرف ديگر ، Climatronic به طور خودکار وسيله نقليه شما را در دماي خاصي که انتخاب مي کنيد نگه مي دارد.

 

کنترل خودکار دما در اتومبيل چيست؟

کنترل خودکار آب و هوا براي تنظيم خودکار سيستم آب و هواي خودرو شما براي گرم يا خنک کردن وسيله نقليه شما با دمايي که تنظيم کرده ايد ، طراحي شده است.

 

چگونه AC اتوماتيک خود را به دستي تغيير دهم؟

مي توانيد واحد دستي AC را به صورت خودکار تبديل کنيد ، با جايگزيني آن با واحد خودکار ، اين يک پلاگين ساده و تنظيمات بازي است ، ممکن است به کمي سيم کشي اضافي (براي تغذيه واحد) و شاخه هاي آداپتور اضافي براي اتصال سيم کشي دستي واحد. اين فني است ، بنابراين مطمئن شويد که توسط متخصصان انجام شده است.

 

آيا کنترل خودکار آب و هوا ارزش دارد؟

واحدهاي AC اتوماتيک فقط به عنوان يک ويژگي مستقل مفيد نيستند بلکه راحتي بيشتري را نيز فراهم مي کنند. ... اگر اتومبيل شما در حالي که زير آفتاب پارک شده است به کوره تبديل شده است ، از دور مي تواند به راحتي خنک شود و اين فقط به دليل سيستم کنترل خودکار آب و هوا امکان پذير است.

 

آيا بهتر است فن AC را روشن يا خودکار بگذاريد؟

نگه داشتن فن خود در AUTO کم مصرف ترين گزينه است. فن فقط هنگام روشن بودن سيستم کار مي کند و نه به طور مداوم. ... اگر فن شما به طور مداوم کار کند ، رطوبت فرصتي براي بيرون آمدن ندارد. دوباره به خانه شما مي ريزد و AC شما سخت کار مي کند تا رطوبت اضافي هوا را از بين ببرد.

 

 

مزاياي کنترل خودکار دما چيست؟

از مزاياي اصلي اين سيستم کنترل دما به صورت خودکار مي توان به سهولت برنامه ريزي ، کارکرد اقتصادي ، و کاربردهاي متنوع آن اشاره کرد.

 

دو نوع کنترل خودکار دما چيست؟

مدل هايي براي دو نوع سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک در خودرو که دماي عامل حرارتي را کنترل مي کنند ساخته شده است: يک سيستم کلاسيک با تنظيم کننده غيرخطي و يک سيستم جديد با کنترل کننده منطق فازي. هر دو سيستم از شير کنترل سه طرفه استفاده مي کنند.

 

تهويه مطبوع اتوماتيک چيست؟

کولر گازي اتوماتيک به شما امکان مي دهد دماي دلخواه را تنظيم کنيد. اين واحدها همراه با يک ترموستات داخلي کار مي کنند ، که دما را کنترل و کنترل مي کند و به سيستم تهويه مطبوع سيگنال مي دهد تا هواي خنک را تا رسيدن به تنظيم دماي مورد نظر ادامه دهد.

 

آيا نگه داشتن AC روي خودکار ارزان تر است؟

اگر دماي دلخواه خود را بسيار کم تنظيم کنيد ، کولر گازي شما بيش از زمان لازم کار مي کند. اما استفاده از تنظيم AUTO با دماي مناسب تنظيم شده ، هزينه هاي انرژي شما را پايين نگه مي دارد ، مخصوصاً اگر هنگام دور بودن از خانه يا خواب ، واحد خود را خاموش کنيد.

 

آيا روشن کردن فن با AC خوب است؟

هر نوع فن ، به ويژه پنکه هاي سقفي ، مي توانند به گردش هواي خنک در خانه کمک کنند. براون مي گويد ، اين کار برخي از بارهاي سيستم AC شما را کاهش مي دهد. فقط مطمئن شويد که طرفداران سقف شما در طول تابستان در خلاف جهت عقربه هاي ساعت مي چرخند ، که باعث جريان بيشتر هوا مي شود

 

آيا بايد هميشه هواپيماي هواي اتومبيل خود را روشن بگذارم؟

اگرچه بعيد است صدمات زيادي به سيستم شما وارد شود ، اما معمولاً توصيه نمي شود با پنجره باز و تهويه هوا بيش از حد طولاني سفر کنيد. ... اگر تهويه هوا در حال کار باشد ، پنجره هاي بسته هواي خنک را در داخل اتومبيل حفظ کرده و درجه حرارت را متوسط ??نگه مي دارند.



:: برچسب‌ها: سهولت برنامه ريزي ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()