نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

پمپ فشار قوی چیست


پمپ فشار قوی به پمپی می گویند که آب را با فشار بالا وارد کرده و باعث افزایش ظرفیت آب در مخزن میگردد. از پمپ آب فشار قوی معمولا درمواردی همانند:

  • برای آماده‌سازی آب شهری
  • پمپ آب فشار قوی برای پمپاژ آب و زهکشی
  • پمپ آب فشار قوی برای سیستم آب‌رسانی در بخش مصارف صنعتی
  • پمپ آب فشار قوی برای عمل بوستر پمپ
  • پمپ آب فشار قوی برای عمل آبیاری به حالت بارانی
  • پمپ آب فشار قوی برای عمل پمپاژ آب گرم و سرد در بخش تأسیسات صنعتی
  • پمپ آب فشار قوی برای استفاده به عنوان پمپ آتش‌نشانی در اطفاء حریق
  • پمپ آب فشار قوی برای پمپ پشت تراکتوری
  • پمپ آب فشار قوی برای استفاده در کارواش
  • پمپ آب فشار قوی برای استفاده در آبیاری مزارع کشاورزی
  • پمپ آب فشار قوی برای آبرسانی استخر های بزرگ و نصب در موتورخانه استخر

 

 

انواع پمپ‌های فشار قوی


از مهمترین انواع پمپ‌های فشار قوی که می‌توانند به فشارهای بالا (فشار قوی) دسترسی پیدا کنند پمپ‌های رفت و برگشتی پلانجری و پمپ‌های پیستونی می‌باشند. 

پمپ‌های پلانجری از سری پمپ های رفت و برگشتی هستند که جریان خروجی آنها غیر یکنواخت بوده و نحوه عملکرد آنها مانند پمپ های پیستونی ولی با اندکی تغییر در ساختار آنها می باشد. 

پمپ پلانجری همانند پمپ پیستونی با حرکت پلانجر درون هد پمپ باعث حرکت سیال می‌شود با این تفاوت که آب‌بندی در این پمپ به صورت فلز به فلز و بدون استفاده (یا استفاده خیلی کمتر) از اورینگ‌ها و واشرها انجام می‌شود. این پمپ‌ها توانایی رسیدن به فشارهای بسیار بالا که حتی پمپ‌های دیگر توان نزدیک شدن به آن را ندارند، دارا می‌باشند.

 

مزایای استفاده از پمپ فشارقوی 


1-تولید جریان هموار و یکنواخت

2-بعضی از انواع و اقسام پمپ‌های گریز از مرکز کمی شن پمپ می‌کنند و عمر کاری مؤثری دارند.

3-پمپ‌های سانتریفیوژ دارای ساختار معمولی هستند و از مواد مختلفی درست می‌شوند.

4-زمان به کار بردن این پمپ‌ها احتیاجی به شیر یا سوپاپ است.

5-پمپ در سرعت زیاد انجام می‌شود به خاطر همین آن را می‌توان به موتور الکتریکی وصل نمود.

6-با زیادشدن سرعت جهت کار درست اندازه پمپ ریزتر می‌گردد.

7-هزینه تعمیرات آن از پمپ‌های دیگر پایین‌تر است. -

8-نسبت به سایر پمپ‌های دیگر دارای اندازه ریزتری است.

 

قیمت پمپ فشار قوی


باید بدانید تفاوت قیمت در خرید پمپ فشار قوی در برندهای مختلف یکی از مواردی است که باعث می شود مصرف کننده در هنگام انتخاب و خرید پمپ فشار قوی دچار تردید در تصمیم گیری شود.

علت و عوامل گران یا ارزان بودن قیمت پمپ فشار قوی :

مواد اولیه سازنده قطعات و بدنه پمپ فشار قوی
جنس مواد اولیه مصرف شده در تولید لوازم پمپ فشار قوی و بدنه آن در قیمت پمپ فشار قوی موثر است. همچنین پمپ ها با توجه به کاربردی که مورد استفاده قرار می گیرد و سیالی که از آن عبور می کند باید با جنس مخصوص و مناسب با فرآیند داشته باشند. 

 

طراحی مهندسی و دقت و ظرافت در ساخت
یکی از موارد هزینه بر در تولید هر کالایی از جمله پمپ فشار قوی طراحی دقیق و مناسب جهت استفاده ساده و انجام کامل کار می باشد همچنین دقت و ظرافت بالا در ساخت قطعات داخلی پمپ فشار قوی مانند: سرامیک و پلانجر، شاتون، میل لنگ، پکینگ و … باعث دوام بالا و طول عمر زیاد و جلوگیری از اصطکاک بین قطعات می شود که علاوه بر افزایش راندمان منجر به طول عمر بالای محصول می شود. 

 

بازدهی (راندمان) و مصرف انرژی پمپ فشار قوی
میزان بازدهی و راندمان پمپ فشار قوی ارتباط مستقیمی با دو مورد بالا دارد بدین صورت که هرچه مواد اولیه به کار رفته در ساخت قطعات داخلی مانند: سرامیک و پلانجر، شاتون، میل لنگ، سیل و پکینگ و … مرغوب تر باشد، کیفیت آنها بالاتر بوده که در کنار دقت و ظرافت در ساخت و طراحی مناسب و مهندسی باعث به وجود آمدن یک هماهنگی منظم و درستی می شود که نتیجه آن بازدهی و راندمان بالاتر پمپ فشار قوی در مقایسه با سایر نمونه ها می شود.

 

کشور سازنده و برند بودن محصول
قوانین موجود و استانداردهای لازم برای تولیدکنندگان جهت حضور در رقابت در هر کشوری متفاوت است که باعث هزینه بر شدن چرخه تولید شده که روی قیمت پمپ فشار قوی موثر می باشد. 

 

عامل دیگری که باعث تفاوت در قیمت پمپ فشار قوی می شود میزان اعتبار و شهرت برند محصول می باشد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که سابقه بسیار زیادی پشت هر برندی وجود دارد؛ اگر ابعاد تجربه مشتری ها از یک برند در سطح بسیار زیادی باشد رفته رفته آن نام تبدیل به برند معتبری شده که در بعضی مواقع موجب تفاوت در قیمت محصول یا قیمت پمپ فشار قوی می شود.

 

شماره تماس :

۸۸۸۳۴۰۸۰ – ۰۲۱
۸۸۳۰۴۳۴۶ – ۰۲۱
۸۸۸۳۵۴۰۱ – ۰۲۱

فکس:

۸۸۳۲۵۹۱۸

آدرس : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان خردمند جنوبی – پلاک ۲ – واحد ۱۱



:: برچسب‌ها: موتور الکتریکی , سوپاپ , پمپ‌های سانتریفیوژ , پمپ‌های پلانجری , پمپ های رفت و برگشتی , سیستم آب‌رسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

آشنایی با صفحات فیلترپرس

 

صفحات فیلتر پرس جزو لوازم مصرفی دستگاه فیلتر پرس محسوب می شود و در دو نوع ممبران و چمبر  و در مدل های مختلفی مثل چهارگوش، گرد، ورود از مرکز، ورود از کنار، قاب و صفحه و … تولید و در بازار یافت می شود . جالب است بدانید که قیمت صفحات فیلترپرس ممبرانی از صفحه فیلترپرس چمبر بالاتر است، صفحات چمبر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند و به همین علت صفحات ممبرانی در کارخانجات صنعتی و معادن کمتر استفاده می شوند.

صفحات فیلترپرس کاملاً سخت و صلبی هستند و معمولاً از جنس های پروپیلن، آلومینیوم، چدن و … ساخته می شوند. ضخامت کیک تقریباً 30 تا 40 میلیمتر است و در فضای بوجود آمده بین این صفحات تشکیل می شود. این کیک حدوداً 60% تا 70% آبگیری می شود که این میزان بستگی به مشخصات دوغاب ورودی و فشار تغذیه دارد.

 

ابعاد صفحات فیلتر پرس


کیک حاصل از آبگیری معمولاً در میان صفحات تشکیل می شود و در حدود 60 تا 90 درصد راندمان آبگیری از پساب یا دوغاب را می توانیم شاهد باشیم. این صفحات با توجه به نیاز کاری طبق استانداردهای طراحی با عمقی بین 2 الی 5 سانتیمتر ساخته می شود و نوع شیارها و خروجی این صفحات منطبق با نیاز کارفرما طراحی و ساخته می شود، ضخامت کیک تشکیل شده در بین صفحات معمولا بین 20 تا 120 میلی متر می باشد که بعضا در مواردی نیز به 5 الی 12 سانتیمتر می رسد. در سالهای اخیر با توجه به قیمت ، کارای و مقاومت بالا در محیط های با خورندگی بالا (اسیدی)، سهولت کاربرد و عملکرد بهینه از صفحات با جنس پلی پروپیلن (pp) بیشتر استفاده می گردد.

 

 

انواع فیلتر پرس را بشناسید


چهار نوع اصلی فیلتر پرس وجود دارد: فیلتر پرس صفحه و فریم، فیلتر پرس صفحه و فریم فرورفته، فیلتر پرس غشایی و فیلتر پرس (کاملاً خودکار).

 

صفحه و قاب فیلتر پرس


فیلتر پرس صفحه و قاب اساسی ترین طرح است و ممکن است به عنوان "فیلتر صفحه غشایی" نامیده شود. 

صفحات از غشاهای فیلتر تحت فشار پشتیبانی می کنند و دارای شکاف های باریکی هستند تا فیلتر از طریق غشا به داخل صفحه جریان یابد و سپس به سیستم جمع آوری خارج شود.
قاب ها یک محفظه بین غشاها و صفحات ایجاد می کنند که دوغاب به داخل آن پمپ می شود و کیک فیلتر جمع می شود.

 

صفحه فیلتر پرس با حجم متغیر


در صفحه فیلتر پرس که به صفحات غشایی هم شناخته می شوند روش یک در میان بر روی فیلتر پرس چیده می گردند و مشابه فیلتر پرس با حجم ثابت در اول بهره برداری می گردد.

قطر با این تفاوت که پس از اتمام فرآیند تزریق پساب به فیلتر پرس و تشکیل کیک برای افزایش آبگیری از کیک تشکیل شده بین غشاهای قرار گرفته شده هوا و یا آب تزریق می شود که این عمر موجب متورم شدن غشاها و در نتیجه آبگیری بیشتر در حدود ۹۰ درصد می گردد که این امر موجب جا شدن و تخلیه راحت کیک از سطح صفحات می گردد.

 

صفحه فیلتر پرس با حجم ثابت


صفحه فیلتر پرس حجم ثابت که به frame & plate معروف می باشد نسبت به صفحات دیگر فیلتر پرس مقاومت بیشتری دارند. این صفحه های فیلتر پرس از یک قاب توخالی و یک صفحه تخت شیاردار یا ظاهری نقطه ای که ارتفاع هر نقطه ۵ میلیمتر است تشکیل شده اند و  این صفحات در مکان هایی که سطح فیلتراسیون از حجم آن اهمیت بیشتری دارد استفاده می شود.

 

مزایای پرس صفحه و قاب فیلتر

 

  1. آسان و ساده در عملیات، راحت در تعمیر و نگهداری، و ایمن در عملیات با چندین دستگاه ایمنی. می توان از مواد مختلفی مانند چدن (برای جابجایی مواد معمول)، برنز (برای واحدهای کوچکتر)، فولاد ضد زنگ (برای جلوگیری از آلودگی)، لاستیک سخت یا پلاستیک (برای جلوگیری از فلز) و چوب (برای سبکی) استفاده کرد.
  2. یک منطقه فیلتر بزرگ را در یک فضای کف نسبتاً کوچک فراهم می کند.
  3. این تجهیزات همه کاره است که ظرفیت آن را می توان با توجه به ضخامت و تعداد قاب های مورد استفاده تغییر داد. سطح را می توان با استفاده از اتاقک تا 60 افزایش داد.
  4. این پرس دارای ساختار محکمی است که از اختلاف فشار 2000 کیلو پاسکال استفاده می کند.
  5. شستشوی کیک بسیار کارآمد است.
  6. بهره برداری و تعمیر و نگهداری کم است زیرا فاقد قطعات متحرک است و پارچه های فیلتر را می توان به راحتی تجدید کرد.
  7. وجود تمام اتصالات خارجی باعث می شود که در صورت وجود هرگونه نشتی و جلوگیری از آلودگی فیلتر، صفحه جدا شود.
  8. کیک خشک را به صورت اسلب تولید می کند.

 

عوامل تاثیرگذار بر ابعاد صفحات شامل:

بسته به ظرفیت؛ اندازه صفحات فیلتر پرس نیز تغییر می کند. همچنین تعداد صفحات نیز عاملی است که باتوجه به ظرفیت تولید فیلتر پرس تعیین می شوند. برای استعلام قیمت، مشاوره و خرید دستگاه فیلتر پرس یا صفحات و پارچه های آن با کارشناسان شرکت  تماس حاصل فرمایید.

 

اطلاعات تماس

آدرس:

  • آدرس دفتر مرکزی :
  • تهران – همت غرب – بعد از بیمارستان تریتا – برج رزمال – برج جنوبی واحد 206


:: برچسب‌ها: فیلتر صفحه غشایی , افزایش آبگیری , کاملاً خودکار , سطح فیلتراسیون , اختلاف فشار ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

مراحل لازم جهت دریافت جواز ساخت شهرداری تهران



تشکیل پرونده:


باید بدانید اولین مرحله برای اخذ جواز ساخت باید مالک یا فردی که به عنوان وکیل مالک است از طریق شهرداری و یا دفاتر خدمات الکترونیک ثبت کند. برای ثبت درخواست صدور مجوز ساخت مدارک لازم شامل اصل و تصویر سند مالکیت،اصل و تصویر کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی، عوارض شهرداری سال جاری و سال‌های پیشین، برگه تسویه‌حساب عوارض نوسازی است  که آن ها را به دفاتر خدمات الکترونیک یا شهرداری تحویل داده و درخواست خود را کتبا در این مراکز به ثبت برسانند.

 

دستور صدور بازدید:


پیش از تشکیل پرونده جواز ساخت شهرداری توسط مالک، پیشبرد پرونده و سایر روال را بر عهده خواهند گرفت. سپس نوبت به بازرسی خواهد رسید که مسئول شهرداری برای بازدید از بنا به محل احداث آن مراجعه کرده عرض خیابان، ابعاد ملک، بنای ساختمان و مجاورین مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهند.

 

چرا برای پروژه های ساخت و ساز خود باید پروانه ساخت بگیریم؟


مهم ترین هدفِ گرفتن و اخذ جواز ساخت، این است که کلیه مراحل ساخت پروژه عمرانی شما قانونی و با رعایت استاندارد های روز دنیا و مطابق با آیین‌ نامه ‌ها و ضوابط طرح جامع شهری پیش رود. از جمله مزایا  برای اخذ پروانه ساختمان میتوان به آنها اشاره کرد، عبارت اند از: بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، بیمه شدن ساختمان و افراد مشغول کار در ساختمان، جلوگیری از بروز حوادث ساختمانی و استفاده از تجارب فنی و مهندسی است

 

 

 

نکات مهم در رابطه با زمین با جواز ساخت در تهران چیست؟


مهم ترین نکته، هنگام جستجو برای یافتن زمین با جواز ساخت در تهران توجه به صحت سند، مجوز های قانونی، و ادعای مالک زمین در مورد کاربری و … است. برای کسب اطمینان در این رابطه، با در اختیار داشتن شماره پلاک ثبتی زمین و سایر اطلاعات سندی آن، ابتدا به شهرداری محل مراجعه و استعلام های لازم را در رابطه با وضعیت سند، کاربری، پرداخت مالیات و عوارض و … را از کارشناس شهرسازی شهرداری به عمل آوریم.

 

نکته بعدی هنگام جستجو برای یافتن زمین با جواز ساخت در تهران ، اخذ استعلام از سازمان ثبت املاک است تا مطمئن شویم سند زمین مشکلی از نظر وقفی بودن و … نداشته باشد. اگر به عنوان یک پیمانکار، مایل به یافتن زمین با جواز ساخت در تهران هستید، می توانید با سایر شرکت های فعال در این حوزه، یا مالکین دارای ابنیه کلنگی، همکاری نمایید. برای این منظور می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نموده و از آخرین اطلاعات در این حوزه مطلع گردید.

 

چرا برای پروژه های ساخت و ساز خود باید پروانه ساخت بگیریم؟


مهم ترین هدفِ گرفتن و اخذ جواز ساخت، این است که کلیه مراحل ساخت پروژه عمرانی شما قانونی و با رعایت استاندارد های روز دنیا و مطابق با آیین‌ نامه ‌ها و ضوابط طرح جامع شهری پیش رود. از جمله مزایا و اهداف دیگری که برای اخذ پروانه ساختمان میتوان به آنها اشاره کرد، عبارت اند از: بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، بیمه شدن ساختمان و افراد مشغول کار در ساختمان، جلوگیری از بروز حوادث ساختمانی و استفاده از تجارب فنی و مهندسی است.

 

گرفتن جواز ساخت چقدر طول میکشد


مدت زمان اخذ جواز ساخت به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسیاری از کاربران مالک برای صرفه جویی در هزینه خود علاقه مند هستند خود نسبت به اخذ جواز ساخت اقدام نمایند. در بسیاری از این موارد به دلیل نداشتن تجربه کافی، این کار سبب هدر رفتن زمان می شود. بنابراین پیشنهاد میشود برای تسریع انجام کارهای اخذ جواز ساخت، کاربران از شرکت های معماری معتبر که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند استفاده نمایند. در مرحله نخست باید مدارک لازم برای کسب پروانه ساختمانی را به درستی آماده نمایید.

 

تماس با ما

خیابان کریمخان، انتهای خردمند جنوبی، ساختمان شماره 2، طبقه 5 ام جنوبی

info@sin-group.co
88839788

خانه اداری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 19
پنج شنبه :ساعت 8 تا 14
جمعه : بسته است



:: برچسب‌ها: اخذ پروانه ساختمان , کلنگی , مجوز های قانونی , تسهیلات بانکی , تجارب فنی و مهندسی , عوارض شهرداری ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تعریف دستگاه شارژ گاز کولر خودرو


سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده خودرو بوسیله گازی مبرد فضای داخل اتاق خودرو را خنک می‌کند ، به مرور زمان میزان این گاز در سیستم کولر خودرو کاهش یابد و لازم است که مقدار این گاز به سطح استاندارد خود برسد که این عمل با کمک دستگاه شارژ گاز کولر به آسانی امکان پذیر است .

دستگاه شارژ گاز کولر خودرو قابلیت کار به صورت دستی و کاملا اتوماتیک را دارد . با داشتن پایگاه داده بسیار قوی که شامل اطلاعات بیش از 3000 مدل خودرو می باشد قادر است که کل عملیات شارژ گاز کولر خودرو را بصورت تمام اتوماتیک انجام دهد‌. شایان ذکر است که پایگاه داده این دستگاه قابلیت بروز رسانی دارد و با بالا رفتن مدل خودرو ها نرم افزار این دستگاه نیز بروز خواهد شد .

نحوه عملکرد دستگاه شارژ گاز کولر خودرو:

روش کار به این صورت است که دستگاه را به برق متصل کرده و کلید خودرو را در حالت باز قرار داده و سپس کوبلینگ های شلنگ های LP (کم فشار) و HP (پرفشار) را به کمپرسور کولر خودرو متصل می کنیم و طبق منوی دستگاه در ابتدا عملیات ریکاوری و مکش و احیای گاز کولر باقی مانده شروع می شود که موجب بازیافت گاز کولر و از بین بردن بوی نامطبوع کولر خودرو می شود، بعد از آن عملیات تخلیه و بازیافت روغن کولر مدار خودرو را انجام داده و سپس عملیات وکیوم و ایجاد خلاء و تست نشت یابی انجام می شود. پس از به پایان رسیدن مراحل بالا مقدار مورد نیاز روغن جدید را تنظیم و به سیستم روغن کولر خودرو تزریق می کنیم و در نهایت با در نظر گرفتن مقدار مورد نیاز کولر خودرو، اندازه گاز مشخص شده و با کلید استارت دستور تزریق گاز به کولر خودرو انجام می شود. در دستگاه های فول اتومات مقدار گاز مورد نیاز بیشتر خودروها تعریف شده و کاربر فقط با انتخاب نام و مدل خودروی دلخواه عملیات شارژ گاز کولر را انجام می دهد و همینطور بعضی از دستگاه ها پرینتری برای چاپ گزارش عملیات انجام شده به مشتری دارند.

 

اجزای این دستگاه


1- کمپرسور
2- پمپ وکیوم
3- شیرهای برقی
4-  مخزن گاز
5- شیلنگ های اتصال به سیستم تهویه خودرو
6- گیج های نشان دهنده فشار
7- بطری های روغن گاز جدید و کهنه
8- صفحه کلید
9- نمایشگر (LCD)
10- چاپگر
11- چرخ های بزرگ به منظور سهولت حرکت دستگاه

 

مزایای استفاده از دستگاه شارژ گاز کولر خودرو


• تعویض روغن کولر مانده داخل سیستم با توجه به اینکه در روش سنتی و دستی تعویض نمی گردد
• صرفه اقتصادی به لحاظ مصرف کمتر کپسول گاز
• بازیافت و احیای گاز کولر مانده داخل سیستم خودرو و تصفیه و استفاده مجدد از آن جهت تزریق به سیستم کولر خودرو
• پایین آوردن آلودگی محیط زیست
• برطرف کردن بوی نامطبوع کولر که در برخی از خودروها در اثر گاز مانده در سیستم کولر خودرو ایجاد می شود .
• عملیات اتوماتیک و هوشمند
• تست نشت یابی و شستشوی کامل مدار کولر خودرو
• کسب نتیجه رضایت بخش و بهتر شدن عملکرد سیستم تهویه و کولر خودرو

 

چه زمان نیاز به شارژ گاز کولر ماشین وجود دارد؟


هنگامی که کولر خودرو را روشن کردید و به جای باد خنک، گرما حس کردید، نشان دهنده این است که زمان شارژ گاز کولر ماشین شما فرا رسیده است. باید بدانید متوسط سیستم گرمایش و خنک کننده وسیله نقلیه شما باید هر ۱-۲ سال یکبار سرویس یا شارژ مجدد گاز شود. در حالی که برخی از اتومبیل ها می توانند حداقل تا ۵ سال کامل بدون نیاز به شارژ مجدد گاز کولر ماشین و تهویه مطبوع هنوز خوب کار کنند.

 

گازی که برای شارژ کولر خودرو به کار می رود چیست؟


گاز آر۱۳۴ای

R۱۳۴a گازی بی خطر با خاصیت جذب و انتقال سریع گرما است که در شارژ کولر خودرو به کار می رود. این گاز غیرقابل اشتعال و غیرسمی است و پایداری شیمیایی و حرارتی مناسبی در مجاورت سرما از خود نشان می دهد. همچنین این گاز هیچ گونه واکنشی نسبت به لایه ازن ندارد، اما مانند نسل های گذشته خود درصورت آزاد شدن در هوا باعث گرمایش زمین می شود که البته میزان آن بسیار کمتر از گازهای پیشین خود است. اولین گازی که برای کولر خودرو استفاده شد R۱۱ بود که تنها در انواع محدودی از خودروها به کار گرفته شد و به همین جهت نتوانست همه گیر شود.

 

تماس با ما

تهران- میدان هفت تیر– خیابان کریم خان زند- خیابان خردمند جنوبی – پلاک 2– طبقه پنجم– واحد 11

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۵۴۰۱

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۹۱۸

info@barmaun.com

وبسایت: barmaun.com



:: برچسب‌ها: گازی بی خطر , شارژ کولر خودرو , غیرقابل اشتعال , عملیات اتوماتیک , صرفه اقتصادی , تعویض روغن ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

مزایای استفاده از کودهای مایع


• قدرت جذب بالا و مشاهده نتایج سریع
• بهبود سلامت گیاه
• افزایش عملکرد، وزن و کیفیت محصول
• کاهش مصرف کود و در نتیجه کاهش هزینه های تغذیه
• افزایش مقاومت در برابر تنش های محیطی از جمله سرما و گرما
• افزایش مقاومت گیاهان در برابر امراض و بیماری ها

 

 

کودهای مایع تولید شده توسط گروه تولیدی ZAEEM شامل محصولات زیر می باشد:


کود مایع K.MITO
کود مایع K.MITO.S
کود مایع K.MITO.P
کود مایع N.UP
کود مایع CAL.UP (+BORON)
کود مایع FULL.UP
کود مایع BLOOM.SET
کود مایع PRIME
کود مایع AMINO.GROWTH
کود مایع SAL.STOP
کود مایع FUNGI.STOP
کود مایع NOBEL

 

کود مایع دسته بندی های مختلفی را شامل می شود. که مهم ترین آن ها بصورت زیر هستند:

کود مایع ویژه :

برای مثال میوه در دوره رشد خود به پتاسیم بالایی نیاز دارد. کود مایع پتاس بالای فولیمکس کا در این دوره کود مناسبی هست که می توان در برنامه تغذیه از آن بهره برد.

کود مایع ریز مغذی :

در این راستا کودهایی هستند که به صورت کلات یا کمپلکس فرموله شده اند مانند کود مایع بیوکسی میکس که یک کود دارای تمام عناصر ریزمغذی است و با گلوکونیک اسید کمپلکس شده و قابل مصرف به صورت محلول پاشی و همراه آبیاری می باشد.

کود مایع محرک رشد :

برای غلبه بر این عوامل تاثیر گذار، کودهایی هستند که دارای ترکیبات محرک رشد مانند جلبک دریایی و اسید آمینه هستند و ممکن است سایر عناصر غذایی نیز همراه با این ترکیبات آلی باشند، این دسته از کودها در رشد اندام های مختلف گیاهی تاثیر زیادی دارند و موجب تولید محصولات با کیفیت و با تناژ بالا می شوند. 

کود مایع ضد تنش :

از عوامل نامساعد محیطی تنش زا می توان گرما، سرما، خشکی، شوری ، تگرگ و… را نام برد. برای کاهش تاثیر تنش ها بر گیاهان و همچنین ریکاوری گیاهان تنش دیده از کود مایع ضد تنش استفاده می شود. از این کودها می توان آمینون فورت و آمینون دبلیو اس پی را نام برد.

کود مایع اصلاح کننده خاک :

بایستی خاک قبل از کشت اصلاح شود و در طی فصل رشد نیز اگر دارای مشکل باشد به اصلاح آن پرداخته شود. لذا در این زمینه کودهای اصلاح کننده خاک بوجود آمده اند و عمده این کودها دارای هیومیک اسید، فولویک اسید و یا دارای مواد آلی هستند که موجب اصلاح شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک، کاهش شوری، جذب آسان مواد غذایی و بهبود شرایط رشد ریشه می شوند. مانند کود مایع ماکسی پلنت سال و ماکسی پلنت هیومیک

 

نحوه مصرف کود مایع


مهمترین طریقه مصرف کود مایع  به صورت محلول پاشی است. برای آماده سازی محلول کود لازم است که حجم مشخصی از کود، با مقدار مشخصی از آب مخلوط شود تا بتوان از آن محلول برای گیاه استفاده کرد. توجه داشته باشید چنانچه کود مایع خریداری شده را مستقیما بر روی گیاه استفاده نمایید، باید بدانید به علت غلظت بالای عناصر برای گیاه مضر بوده و باعث مسمومیت و از بین رفتن آن خواهد شد. کود مایع حاوی ازت، فسفر، پتاسیم، منیزیم و عناصر ریز مغذی مانند آهن، روی و منگنز و همچنین اسیدهای آمینه، اسید فولویک و اسید هیومیک می باشد.

 

برای اطمینان از مقدار صحیح کود مصرفی، شما می‌توانید ابتدا یک واحد اندازه‌گیری مانند گرم یا کیلوگرم که توسط ترازو اندازه‌گیری می‌شود را در نظر بگیرید. حال برای مثال روش مصرف یک کود «یک در هزار» است. یعنی شما بایستی یک واحد از کود مورد نظر را در یک هزار از همان واحد آب حل کنید.  توجه داشته باشید برای کودهای مایع با درصدی خطا می‌توانید یک سی‌سی از آن را معادل یک گرم درنظر بگیرید.

 

چه زمانی از کود مایع استفاده کنیم؟


 بهار - محرک رشد پس از شروع رویش گیاهان

تابستان - مراقبت، پیشگیری از خشکسالی و حذف علف های هرز

پاییز - تقویت چمن قبل از زمستان لبوسل آلمان بهترین کود مایع چمن را در بازار ارائه می دهد. آنها همچنین کودهای گرانولی ارگانیک می فروشند.

 

تماس با ما

نشانی :
تهران - اشرفی اصفهانی - ابتدای جلال آل احمد - ساختمان سینا - پلاک۱۹۶ - طبقه ششم - واحد ۱۱
شماره تلفن :
۴۴۲۹۲۱۷۴



:: برچسب‌ها: پیشگیری از خشکسالی , کودهای گرانولی , عناصر ریز مغذی , فولویک اسید , عوامل نامساعد محیطی , کود مایع پتاس ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تعریف لوله پکس :

باتوجه به اشکالات و معایب لوله های مسی و گالوانیزه ( فلزی ) اعم از پوسیدگی و خوردگی و طول عمر پایین، تفکر جایگزین نمودن لوله هایی با طول عمر بیش تر و بازدهی مناسب تر که فاقد معایب لوله های فلزی باشند در کشورهای صنعتی شکل گرفت .و باعث ساخت لوله های پلیمری معمولی گردید، ولی با مرور زمان و با مشاهده اشکالاتی در لوله های پلیمری معمولی، تحقیقات و مطالعات گسترده تری جهت تولید نسلی جدید از لوله های پلیمری مرکب موسوم به پکس، آغاز گردید.

 

 

مزیت های لوله پکس هوشمند تک لایه

 

  • مقاومت بیشتر در برابر یخ زدگی و ترکیدگی
  • تحمل فشاربیشتر اجسام ویا مقاومت در برابرضربات مکانیکی
  • عدم شکسته و جدا شدن لوله در اثر خم و تا شدن
  • خاصیت برگشت پذیری یا حافظه حرارتی
  • امکان استفاده از اتصالات پلیمری مهندسی شده
  • قابلیت تعویض لوله در صورت استفاده از خرطومی
  • راندمان بیشتر گرما بخاطر حذف فلز درلوله های سیستم گرمایش ازکف
  • قابلیت استفاده ازسیستم کلکتوری و حذف اتصالات درکف
  • کاهش ارتفاع کف سازی
  • حذف اورینگ در اتصالات پلیمری و برنجی
  • لوله های پکس تا سایز 110 تولید می شوند در حالی که در لوله های پنج لایه اینطور نیست و محدویت وجود دارد
  • دراتصالات پکس ( پلیمری مهندسی شده ppsu ) در سایزهای مخصوصا بالا آببندی اتصالات بدرستی انجام می گیرد
  • ضریب خطای نصاب در هنگام لوله کشی لوله های تک لایه پکس خیلی کمتر از پنج لایه هاست.


در استاندارد های جهانی حاصل سه روش فوق به ترتیب ذیل میباشد :

  • PEX-A
  • PEX-B
  • PEX-C

 

 مزیت لوله پکس ( pex ) به لوله های فلزی چیست؟

 

  1. عدم پوسیدگی
  2. عدم رسوب گذاری
  3. سرعت و سهولت در اجرای
  4. مقاومت بالا در برابر ترکیدگی ناشی از یخ زدگی
  5. عدم وجود ضربه قوچ ( فلکسی بل ) و افت کمتر فشار 

 

 مزیت لوله پکس ( pex ) به لوله های پلیمری ( PP ) چیست؟


مصرف لوله و اتصالات کمتر

عمر مفید بالاتر

مقاومت بالا در برابر ترکیدگی ناشی از یخ زدگی

خطای کمتر مجری در نصب و اجرای مسیرهای طولانی توسط لوله یک تکه

 

 مزیت لوله پکس ( pex ) به لوله های 5لایه تلفیقی چیست؟


لوله پکس خطای کمتر مجری در نصب ، دبی ( آب دهی ) بیشتر اتصالات ، مقاومت بالا در برابر ترکیدگی ناشی از یخ زدگی ، برگشت پذیری لوله به حالت اولیه در صورت له شدن و یا دو پهن شدن بر اثر حوادث کارگاهی ( این مزیت به خصوص در اجرای سیستم گرمایش از کف بسیار حائز اهمیت می باشد ) دارد.

 

کاربردهای سیستم پکس

 


لوله های پکس و اتصالات PPSU موجود در این مجموعه دارای کاربردهای متنوعی می باشند از جمله:

 

  • در سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان های جدید و یا در دست نوسازی
  • گرمایش از کف در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و بیمارستان ها
  • لوله کشی سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع، نظیر شوفاژ، فن کوئل و …
  • سیستم های ذوب یخ در پارکینگ ها ، پیاده روها و معابر
  • گرمایش از کف در گلخانه ها و زمین های ورزشی نظیر چمن فوتبال یا گلف
  • لوله های پکس به راحتی می توانند جایگزین لوله های مشابه از جنس سخت شوند. استفاده از منیوفیلد (چند راهه) در سیستم لوله کشی با سیستم پکس موجب تعادل در فشار خروجی، کاهش زمان انتظار برای رسیدن آب گرم، کاستن از طول لوله و تعداد اتصالات، افزایش سرعت نصب و صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی خواهد بود.
  • سیستم های بخش آب و اطفاء حریق در ساختمان های مسکونی، خدماتی، اداری و صنعتی

 

تماس با ما


دفتر مرکزی تهران :ایران – تهران – خیابان آفریقا – بلوار مینا – پلاک ۱۸

تلفن : ۵۰ خط – ۶۰ ۲۰ ۲۰ ۸۸ (۲۱ ۹۸+)

فکس: ۸۱ ۲۰ ۲۰ ۸۸ (۲۱ ۹۸+)

همراه: ۹۷۲۸ ۱۴۴ ۰۹۱۲ (۹۸+)



:: برچسب‌ها: اطفاء حریق , تهویه مطبوع , گرمایش از کف , مقاومت بالا در برابر ترکیدگی , عمر مفید بالاتر , عدم رسوب گذاری ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

برد همه کاره چیست و چه کاربردی دارد؟


اکثر دستگاه‌های التریکی لوازم خانگی، یک شکل و یک کارایی مشابه دارند. البته کارایی آنها در موارد خاص فرق داره اما ماهیت کلی آن ها یکی هست و همین باعث شد تا به فکر ساخت کولرهای همه کاره بیافتند. بردهای همه کاره در حقیقت یک سری برد الکتریکی هستند که می‌توانند مسئولیت‌های مختلف را در دستگاه‌های متفاوت به عهده بگیرند. یعنی شما می‌تونید از بردهای همه کاره هم توی کولرگازی و هم توی ماشین لباس شویی استفاده کنید و هر دو کاری که باید و شاید رو انجام می‌ دهند. 

 

کولر بهتر است یا AC؟


کولر هوا به دلیل نحوه عملکرد آن، کیفیت هوای بهتری را برای اتاق شما ارائه می دهد. به حدی که هوای خروجی از کولر هوا برای افراد مبتلا به آسم یا آلرژی به گرد و غبار ترجیح داده می شود. وقتی صحبت از ارزش پولی به میان می‌آید، یک کولر هوا قطعاً امتیاز بالایی نسبت به AC دارد.

 

 

مزایا و معایب بردهای همه کاره را بهتر بشناسید

 

 

مزایا:
ارزان قیمت هست
دستگاه خراب را تعمیر می کند
با اکثر برندها همخوانی داره
قابل دسترس می باشد


معایب:
شاید امکاناتی که برد اصلی ارائه می‌دهد را ارائه ندهد
کیفیت این قطعه در ایران پایین است
بعضی امکانات دستگاه را از کار می‌اندازه

 

آیا کولر در اتاق بسته کار می کند؟


تصور غلط رایج این است که کولرهای هوا، مانند کولر گازی، اگر در فضاهای بسته قرار گیرند، کارآمد هستند. این درست نیست. کولرهای هوا بر اساس تبخیر، با دمیدن هوای گرم از طریق پدهای خنک کننده که با آب خیس شده اند، کار می کنند. از این رو جریان هوای صاف برای خنک کردن آن ضروری است.

 

کولر چهارکاره


این دستگاه مناسب برای اماکنی مثل فضای داخلی خانه ها و ادارجات می باشد به این علت که احتیاج به هیچ گونه کانال کشی ندارد و به راحتی قابل حمل می باشد. این نوع کولر های چهار کاره، با 4 عملکرد اصلی وظیفه خود را انجام می دهند.

 

بخاری فن دار


وظیفه بخاری فن دار در این دستگاه، به این صورت است که توسط یک فن، هوای گرم شده به وسیله قطعه‌ی گرمایشی را در تمام محیط اطراف توزیع و پخش می‌کند. 

 

تصفیه هوا

فن استفاده شده در آن با مکش هوای آلوده و گرد وغبار را جذب کرده همچنین عبور از فیلترهای بکار رفته در تصفیه هوا بعد از به دام انداختن ذرات معلق، هوای تمیز را به فضای اتاق منتقل می کند و باعث بهبود کیفیت محیط می شود. 

 

پنکه

 این حالت از دستگاه زمانیکه رطوبت محیط کمتر از 50 درصد باشد، رطوبت موجود در هوا را تبخیر می کند و باعث خنک شدن هوا نیز می شود. همچنین با چرخیدن پره ها جابه جایی هوا صورت می گیرد. از طرف دیگر جریان هوا و نیروی باد هم پره های پنکه را می تواند به حرکت در بیاورد. چرخش برعکس پره ها پنکه را می تواند به هواکش تبدیل کند در اینصورت بجای پراکنده کردن جریان هوا آن را درون خود مکش می دهد.

 

کولر

وظیفه کولر پرتابل تولید آنیون برای تولید هوای سالم می باشد. علاوه بر آن برای افزایش جریان خنک کنندگی، از پد سلولوزی نیز استفاده می شود که راندمان بالایی در خنک کردن محیط نیز دارد. همچنین پدهای استفاده شده در آن، شبیه کاغذ و با جذب آب بالا می باشد.

 

تماس با ما

آدرس : سه راه امین حضور – پاساژ محمد – طبقه همکف – پلاک ۲

واحد خدمات پس از فروش

۰۲۱-۲۶۶۴۲۳۵۹

واحد فروش

۰۲۱-۲۶۶۴۲۱۷۳

ایمیل : Hitema.co@gmail.com



:: برچسب‌ها: هوای سالم , راندمان بالا , گرد وغبار , مزایا و معایب بردهای همه کاره , ارزان قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

آشنایی با پیشبند

 

پیش بند بخشی از لباس هر آرایشگر است. در واقع می توان گفت پیش بند که می پوشید نشان دهنده شما و سالن شماست. پیش بند آرایشگاهی نوعی محافظ بیرونی برای پوشاک است که در درجه اول جلوی بدن را پوشش می‌دهد. پیش بند معمولاً از زیر گلو به پائین یا از کمر به پائین و حداکثر تا قوزک پا را می‌پوشاند. استفاده از پیش بند ممکن است به دلایل بهداشتی و همچنین به منظور محافظت از لباس‌ها از فرسودگی، ساییدگی و پارگی و مانند آن‌ها باشد یا ممکن است از آن برای معنایی نمادین بهره برده شود.

 

انواع پیشبند های آرایشگاهی


• پیش بند آرایشگاهی در رنگ ها و طر ح های مختلف وجود دارند. بیشتر پیش بندهای آرایشگاهی ضد آب هستند.
• بنا به سلیقه خود می توانید پیش بند آرایشگاهی را با طرح ساده، طرح چهره افراد مشهور، طرح فشن و دیگر طرحها تهیه کنید. پیش بند آرایشگاهی دو بند دارد،
• یکی از بندها در قسمت گردن قرار دارد و دیگری به دور کمر او بسته می شود. بعضی از پیش بندهای آرایشگاهی را می بینید که یک یا دو جیب دارند.
• پیش بندهای آرایشگاهی معمولا سبک وزن هستند و اصلا برای فرد استفاده کننده آزاردهنده نخواهند بود.
• معمولا پیش بندهای آرایشگاهی از نظر جنس، کارآیی، طراحی و کیفیت ساخت عالی هستند.

 

 

پیش بند آسان مصرف رولی اقتصادی


قابل استفاده در مصارف:

– پزشکی و بهداشتی
– سالن های زیبایی
– کلینیک های دندانپزشکی
– کلینیک های پوست و مو
– مهد کودک
– سالمندان
– بیماران

اولین و تنها پیش بند دندانپزشکی رولی آنتی باکتریال در ایران


– آنتی باکتریال

– ضدآب و نفوذناپذیر

– دارای مجوز بهداشت

– تهیه شده از مواد با کیفیت و درجه یک

– قابلیت استفاده تا اخرین برگ بدون بهم ریختگی

– جلوگیری از نفوذ ترشحات و انتقال بیماری و میکروب

 

پیش بندهای آرایشگری یک بار مصرف


این پیش بندها از اجناسی بدون بافت هستند، و برای همین از آنها بیشتر یکبار نمی توان استفاده کرد. برای مواقعی که نیاز دارید تا فقط یک کار خاصی را انجام دهید و حوصله شستشو و تمیزکاری بعد از کار را ندارید می توانید از این مدل پیش بندها استفاده کنید. البته ناگفته نماند که این مدل پیش بندها قیمت زیادی دارند و استفاده مداوم از آنها مقرون به صرفه نیست.

 

تماس با ما

تهران، خیابان پاسداران، نبش کوهستان دوم، پلاک ۵۹۰، طبقه دوم واحد ۲
 تلفن: ۲۲۵۷۸۴۶۵-۰۲۱ _ ۲۲۵۷۸۴۶۶-۰۲۱
 فکس: 22578465

ایمیل: info@danaplastiranian.com



:: برچسب‌ها: انتقال بیماری و میکروب , ضدآب , دارای مجوز بهداشت , سالن های زیبایی , محافظت از لباس‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

معرفی انواع مخازن عمودی پلاستیکی


ما انواع مخازن آب از ۸۰ لیتر تا ۲۰۰۰۰ لیتر ( بیست هزار لیتر ) را تولید می کنیم. این مخازن آب عمودی به صورت بی رنگ یا تک لایه ، دو لایه ، سه لایه ،چهار لایه و پنج لایه و سفارشی تولید می شوند. یکی از مزیتهای مخازن پلی اتیلن عمودی امکان نگهداری انواع اسید و مواد خورنده داخل آنهاست.

انواع مخازن پلاستیکی را بیشتر بشناسید:

مخازن پلاستیکی در اشکال افقی ، عمودی ، زیرپله ، مکعبی ، بیضی ، آسانرو … تولید و ساخته میشوند. این مخازن به صورت های تک لایه ، دو لایه ، سه لایه و چهارلایه فوم دار تولید میگردند. مخازن سه لایه و تک لایه پر فروش ترین نوع مخازن پلاستیکی میباشند. بصورتی که از مخازن سه لایه برای آب آشامیدنی و از مخازن تک لایه برای مواد های اسیدی استفاده میکنند.

مخازن سه لایه به دلیل استفاده از لایه UV مانع عبور نور خورشید به داخل مخزن میگردند و همیمن امر موجب جلوگیری از رشد باکتری و خزه در داخل مخزن میگردد.

مناسبترین گزینه برای ذخیره آب آشامیدی استفاده از مخزن پلاستیکی سه لایه میباشد.

 

 

انواع مخزن جا مایع دستشویی


مطمئننا برای شما نیز این سوال پیش آمده که بهترین نوع مخزن جا مایع کدام است؟ یا محبوب ترین برندهای مخزن مایع کدام هستند؟ باید بگوییم که جواب این پرسش ها کاملا سلیقه ای است.

انواع مخزن جا مایع دستشویی به شرح زیر هستند: 

مخزن ساده:

پمپ آن ها متناسب با نیروی دست، مایع را خارج می کند و نسبت به بقیه موارد قیمت کم تری دارد.


هوشمند یا خودکار:

برای خروج مایع دستشویی سنسور یا چشمی وجود دارد و با برق یا باطری کار می کند.


مخزن ایستاده:

تنوع طرح و رنگ آن بالا بوده و روی سطوح مختلف کنار روشویی می توان آن را قرار داد.


مخزن مایع دستشویی دیواری:

این مدل روی دیوار نصب می شود و مناسب ترین گزینه برای استفاده در اماکن عمومی است.
فوم ساز: در این مدل مایع دستشویی رقیق هنگام خروج از پمپ، به صورت کف جامد یا فوم تغییر حالت می دهد.

 

 

محبوب ترین مخزن مایع دستشویی های بازار حدودا چه قیمتی هستند؟


اکثر مخزن پلاستیکی جا مایع دستشویی های محبوب در بازار در بازه قیمتی ۴۳۸,۵۰۲ تومان تا ۵۳۵,۹۴۷ تومان قرار دارند

 

چرا بیشتر مردم دنیا مخزن عمودی می خرند؟


مخازن عمودی جای کمتری اشغال می کنند و معمولا عمر مفید بیشتری دارند. به همین دلیل پرکاربردترین مخازن آب خانکی در دنیا ، انواع مخازن عمودی هستند.

 

مخزن پلاستیکی مایع دستشویی و ضدعفونی (3 سایز )


ریال۱,۲۰۰,۰۰۰ – ریال۲,۵۵۰,۰۰۰

مخزن پلاستیکی مایع صابون ، دستشویی ، ظرفشویی و ضدعفونی

دارای خروجی و شیر

قابل اتصال به انواع شیر

قابل استفاده برای منزل،مساجد و …

انتخاب محصول در 3 سایز (5-10-20 لیتر)

 

آدرس

تهران - چهارراه پانزده خرداد - خیابان پانزده خردادغربی - جنب بانک سامان - پاساژصحراد - طبقه همکف - پلاک ۷

کارخانه

مجتمع صنعتی خاوران سایت فن آوران میدان کوثر خیابان میخک پلاک ۲۵۲۶



:: برچسب‌ها: مخزن ایستاده , کنار روشویی , اماکن عمومی , سنسور یا چشمی , لایه UV ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

انواع برج خنک کننده کدامند


بعد از سال‌ها توسعه در این فناوری، برج‌های خنک کننده در انواع و اندازه‌های مختلف ساخته شده‌اند. کاربرد هر یک از برج خنک کننده ها به ساختمان و نیازهای آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که با وجود انواع مختلف برج خنک‌ کننده، عملکرد این دستگاه اتلاف گرما از یک سیستم ساختمانی از طریق تبخیر است. برج خنک کننده ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

 

  1. برج خنک کننده مکانیکی
  2. برج خنک کننده اتمسفریک
  3. برج خنک کننده هیبریدی
  4. برج خنک کننده از نظر برای تأمین جریان هوا
  5. برج خنک کننده از نظر نوع ساخت
  6. برج خنک کننده از نظر شکل
  7. برج خنک کننده براساس روش انتقال حرارت

مشکلات برج خنک کن‌ها


خوردگی قطعات داخلی برج، رشد جلبک‌ها و باکتری‌های بیولوژیکی و همچنین تشکیل رسوب در قسمت‌های مختلف برج را می توان به عنوان عمده‌ترین مشکلات به وجود آمده برای یک برج خنک کن اشاره کرد.

 

 

 

برج خنک کننده مداربسته


برج خنک کن مداربسته دقیقاَ عملکرد مشابه و همانندی با مدل مدار باز دارد. تنها تفاوت این که در مدل مداربسته، انتقال حرارت مایع و سیال، بوسیله کویل حرارتی به محیط بیرون انجام می شود. 

 

عملکرد برج خنک کننده مداربسته را بشناسد


اما نکته جالب انتقال حرارت در سیستم مداربسته را میتوان به عملکرد دو سیکل خارجی و داخلی نسبت داد؛ سیکلهایی که به وجود آورنده‌ی دو جریان مجزا در برجهای خنک ساز مداربسته است. بدین شکل که:

  • سیکل داخلی مجموعه ترکیبی میباشد که مایع یا سیال گرم در درون کویل آن در جریان است.
  • همچنین سیکل خارجی که در آن، آب بر روی کویل اسپری شده و در ادامه با هوای محیط خارج، در تماس است. 

 

دلیل استفاده از برج خنک کننده


همانطور که می دانیم اکثر تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی پس از مدتی در چرخه کاری خود گرم می شوند. درصد کمی از این ماشین ها یا تجهیزات گرمای تولید شده از هوای اطراف را دفع می کنند. بیشتر این تاسیسات از آب در گردش برای دفع گرمای اضافی خود نیز استفاده می کنند. آبی که گرمای این ماشین ها را جذب کرده است، درجه حرارت خود را افزایش داده و به مبدل های حرارتی هدایت می شود. از طرفی آب سرد تولید شده توسط برج خنک کننده در مبدل این انرژی گرمایی را به طور کامل از بین می برد. در اصل باید بدانید برج خنک کن همان برج خنک کننده است.

 

جنس برج خنک کننده خانگی


برج‌های خنک کننده از متریال مختلفی مانند بتنی، چوبی، گالوانیزه و فایبرگلاس استفاده می­شوند. فایبرگلاس یا Fiber Resistance Polymer ماده‌ای ترکیبی است که از الیاف شیشه و مواد پلیمری رزین و چسب ساخته شده است. برای ساخت برج‌های خنک کننده خانگی از گزینه فایبرگلاس استفاده می­شود چرا که:

  • وزن پایینی دارد و سبک وزن است
  • حمل و نقل آن آسان است
  • تنوع رنگ و طرح بالایی دارد
  • به اندازه کافی در برابر عوامل محیطی مخرب مقاوم است
  • اکسید نمی­شود
  • گرمای آفتاب را از خود عبور نمی­دهد
  • طول عمر بالا دارد
  • مقرون و به صرفه است

 

قیمت برج خنک کن چند می باشد


برج خنک کننده مدار بسته بدلیل این که تجهیزاتی مانند: کویل تبادل حرارت، پکینگ ، پمپ فشاور قوی و … قیمت و هزینه های آن گرانتر از برج خنک کننده ی مدار باز می باشد.

هر نوع از برج های خنک کننده مشخصات و اطلاعات فنی مربوط به خود را دارند، به همین دلیل نمی توان قیمت معینی را بیان کرد. همچنین صاحبان صنعت و پروژه های ساختمانی با توجه به نوع فعالیت خود باید برج های خریداری نمایند. حتی ممکن نیاز به سفارشی سازی محصول باشد که هزینه ها کمی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل می توانید با مشاوران فروش برج خنک کننده تهویه نوین تماس حاصل نمایید.

 

درباره تهویه رویا نوین ایرانیان

شرکت تهویه نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه (سیستم های سرمایشی و گرمایشی) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد.همچنین تهویه نوین ایرانیان با توجه به مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان خود بالاترین ارزش را برای مشتریان خود قائل بوده و تا حد امکان خدمات بسیار عالی ای را برای مشتریان خویش فراهم می آورد.

اطلاعات تماس

آدرس : تهران – میدان آرژانتین – خیابان بیهقی – خیابان هشتم شرقی – پلاک ۳ – طبقه دوم

ساعت کاری:‌ ۹ الی ۵ بعدازظهر

شماره تماس ۱ : ۸۸۸۷۴۷۴۱
شماره تماس ۲ : ۸۸۸۷۴۷۴۲
واتس آپ : ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰
تلفن همراه : ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰



:: برچسب‌ها: جلب رضایت مشتریان , فایبرگلاس , تجهیزات صنعتی , انتقال حرارت مایع , خوردگی قطعات داخلی برج ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

انواع فن کویل را می شناسید


امروزه فن کویل ها از نظر سلیقه ، کاربرد و محل نصب در اشکال متفاوتی ساخته می شوند که عبارتند از:

  1. سقفی توکار
  2. سقفی روکار
  3. زمینی روبرو زن یا بالازن
  4. دیواری
  5. کاستی

 

 

فن کویل چیست؟


یک دستگاه فن کویل (FCU) وسیله ای ساده است که شامل مبدل حرارتی و فن است. این دستگاه بخشی از سیستم تهویه مطبوع موجود در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی و … است. یک فن کویل، دستگاهی با قابلیت های گوناگون است که گاهی اوقات با مکش هوای موجود، درجه حرارت فضای محیط اطراف خود را تنظیم می کند. این کنترل توسط یک سوئیچ دستی خاموش/ روشن یا یک ترموستات انجام می شود.

 

اجزای تشکیل دهنده


یک فن کویل از اجزای زیر تشکیل شده‌است:

  1. فن
  2. کویلهای گرمایش و سرمایش که معمولاً از لوله‌های مسی با پره‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند.
  3. فیلتر هوای قابل تعویض یا قابل شستشو
  4. شیر فلکه
  5. شیرهواگیری

در فن کویل‌ها درجه حرارت توسط ترموستات و مقدار رطوبت توسط هیومیدستات و مقدار هوا توسط فن و مقدار هوای تازه به روش‌های متداول کنترل می‌شود.

 

اساس کار فن کویل

 

اساسا دستگاه های فن کویل با آب سرد و گرم از دیگ های مرکزی و چیلر تغذیه می شوند. فن کویل ها برای آن که انرژی تولید شده توسط مولد انرژی (گرم کننده یا خنک کننده) را به محیط ارائه دهند، معمولا از دو لوله (گرم یا سرد) و چهار لوله (هر دو واحد گرمایش و خنک کننده به صورت همزمان) بهره می گیرند.

 

مزایای به کارگیری فن کویل


در استفاده از دستگاه های فن کویل مزایای بسیاری را می توان برشمرد. از جمله:

جایگزینی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی قدیمی :

این سیستم ها فضای کمتری را نصبت به تجهیزات قدیمی اشغال می کنند و نصب آن ها نیاز به فضای کمتری دارد.


اجرای سادۀ کانال کشی:

نصب کانال های مربوط به این دستگاه نسبت به کولرهای آبی ساده تر بوده و هزینه های جاری کمتری هم خواهد داشت.


صرفه جویی در مصرف انرژی:

این دستگاه ها نسبت به دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی انرژی الکتریکی کمتری مصرف می کنند. مهم ترین قابلیت این دستگاه ها مدیریت جریان هوا در فضاهای مستقل است.


تنوع :

طراحی و اجرای متفاوت این سیستم ها به صورت سقفی و دیواری تنوع بیشتری را برای انتخاب در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.


معایب به کارگیری فن کویل

  1. تعمیر و نگهداری : تعمیر و نگهداری این سیستم ها نسبت به دیگر وسایل سرمایش و گرمایشی نیاز به تخصص بیشتری دارد.
  2. اجرای کانال کشی جداگانه برای خروج هوا : گاهی در فضاهای بسته برای خروج هوا از محیط نیاز به اجرای کانال کشی مجزا خواهد بود.
  3. عدم تأمین هوای تازه : در برخی از این دستگاه ها که جریان هوا را از محیط اطراف می گیرند، دیگر خبری از جریان هوای تازه نخواهد بود. برای رفع این مشکل لازم است از مدل های دارای دریچه هوای تازه استفاده کنید.

 

کاربرد فن کویل‌ها


بهترین کاربرد سیستم فن کویل مربوط به مواردی است که بخواهیم درجه حرارت هر فضا به‌طور جداگانه کنترل شود. همچنین با استفاده از سیستم فن کویل از انتقال آلودگی بین اتاق‌ها جلوگیری خواهد شد. از فن کویل ها در امکانی عبارتند از: هتلها و متلها و ساختمان‌های آپارتمانی و ساختمان‌های اداری. اگر چه در تعدادی از ساختمان‌های بیمارستانها نیز از سیستم فن کویل استفاده می‌شود ولی این موضوع چندان مناسب نبست زیرا بازده فیلتر هوای فن کویلها کم است و نگهداری و تمیز کردن آن‌ها نیز مشکل خواهد بود

اطلاعات تماس

 

تلفن همراه و واتس آپ: ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰
فکس : ۰۲۱۸۸۶۵۹۴۵۸
ایمیل : info@tahvienovin.com , sales@tahvienovin.com



:: برچسب‌ها: فیلتر , جریان هوا , کانال کشی , تجهیزات سرمایشی و گرمایشی , قابل شستشو ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()