نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

نحوه کار دستگاه های پمپ کارواش صنعتی

 

ابتدا یک طرف شلنگ را به ورودی دستگاه و طرف دیگر را به مخزن آب یا آب لوله کشی شهری وصل می کنیم. اگر دستگاه ورودی ماده شوینده داشته باشد که مانند روش اتصال شلنگ دستگاه به آب، آن را از یک طرف به ورودی مواد شوینده و طرف دیگر را به مخزن مواد شوینده وصل می کنیم.  آب سرد از طریق شلنگ وارد ورودی دستگاه شده و در مسیر ورودی فیلتر می شود. پمپ، فشار آب ورودی را افزایش می دهد.  آب پر فشار از شیر فشار شکن عبور می کند. آب پرفشار پس از گذر از پمپ، توسط شلنگ فشار قوی به لنس دستگاه و پس از عبور از لنس به نازلی که بر روی دهانه قرار گرفته رسیده و با فشار بالا بر روی سطح پاشیده می شود.

 

عملکرد پمپ کارواش چگونه است؟


عملکرد پمپ به گونه ای است که به عنوان ماشین شوینده بسیار قوی، با پاشش پرفشار آب بر روی آلاینده های روی سطوح و تجهیزات بر آن ها ضربه وارد کرده و موجب جدایی آن ها و در نهایت پاکیزگی و ارتقای کیفیت مطلوب محیط می شود. قدرت پاک کنندگی این ابزار و قابلیتی که در حذف انواع آلودگی های گوناگون دارد نه تنها باعث ارتقا بهداشت محیط، طول عمر دستگاه و تجهیزات می گردد بلکه سطح سلامت پرسنل و افراد حاضر در محیط را نیز تضمین می کند. گفته می شود میزان قدرت پاک کنندگی آن خیلی بیشتر از بسیاری شوینده های دیگر است. دلیل این که دستگاه فشار بیشتری از آب را بر روی آلودگی و کثیفی ها وارد می کند.

 

 

چه زمانی به یک کارواش صنعتی نیاز داریم؟


کارواش‌های صنعتی در واقع همان کارواش‌های خانگی یا قابل حمل (پرتابل) در ابعاد بزرگترند که بجای جای دادن پمپ کارواش و الکتروموتور در یک بدنه، آنها را بروی یک شاسی سوار میکنند.
حالا شما زمانی به یک کارواش صنعتی نیاز دارید که حرفه و شغل شما به این دستگاه بستگی داشته باشد و بطور روزانه بخواهید ساعتها با آنها کار کنید. اما اگر فقط میخواهید هرازگاهی حیاط یا محوطه خود را تمیز کنید و یا کار شستشوی ماشینتان را انجام دهید قطعا یک کارواش صنعتی مناسب کار شما نیست.


انواع پمپ کارواش صنعتی را بشناسید


باید بدانید پمپ های کارواش از لحاظ کارکرد و عملکرد به دو نوع مختلف پمپ جابجای مثبت و پمپ سانتریفیوژ تقسیم می شوند که دارای انواع مختلف با اسم های مختلف هستند که انواع پمپ جابجای مثبت عبارتند از پمپ رفت و برگشتی با پیستونی، پمپ دیافراگمی، پمپ شیمیایی، پمپ مگنتی، دوزینگ پمپ، لوپ پمپ، و برای پمپ سانتریفیوژ پمپ آب و فاظلاب، پمپ خودمکش، پمپ سانتریفیوژ عمودی،  پمپ سانتریفیوژ چند طبقه ای، پمپ سانتریفیوژ افقی، پمپ شناور موارد گفته شده انواع پمپ کارواش صنعتی می باشد. 

 

موارد استفاده از پمپ کارواش صنعتی

صنعتی علاوه بر مصارف صنعتی در شست و شوی مصارف خانگی نیز استفاده می گردد. در حالت کلی از مواردی که این دستگاه در نظافت آن ها کاربرد دارد عبارت اند از:

شست و شوی ماشین ها
کف سالن ها
راهروها
شست و شوی دستگاه ها
نظافت تأسیسات صنعتی
نظافت سطوح و تجهیزات صنایعی همچون: صنایع پتروشیمی، نفت سرامیک، لوله سازی و…

 

اجزای تشکیل دهنده پمپ های صنعتی 

 

پمپ رفت و برگشتی یا پمپ پیستونی : اجزای این نوع پمپ عبارتنداز: پیستون، شیر ورودی و شیر خروجی تشکیل شده است. معمولا حجم آب یا همان دبی در پمپ پیستونی پایین است اما دارای فشار بالای است.


پمپ دیافراگمی یا دیافراگم پمپ: اجزای تشکیل دهنده پمپ دیافراگمی عبارتنداز: دیافراگم، کمپرسور، ایرموتور

 

 پمپ شیمیایی: در دونوع فلزی و غیر فلزی ساخته می شود. اجزای تشکیل دهنده نوع غیر فلزی میتواند سرامیک، کربن، شیشه و لاستیک نیز بر حسب شرایط خاص خوردگی باشد و در نوع فلزی از استیل، تیتانیوم، آهن، برنز میتواند باشد. پمپ شیمیایی معمولا برای مایعات صنعتی و غذایی استفاده می شود.

 

پمپ سانتریفیوژ: اجزای تشکیل پمپ سانتریفیوژ عبارتند از پروانه، محفظه پیچکی، یاتاقان و شفت تا حدودی با انواع پمپ صنعتی آشنا شدید اما کدام یک از انواع پمپ صنعتی معرفی شده برای کارواش و  استفاده می شود. معمولا برای کارواش از پمپ رفت و برگشتی یا پیستونی استفاده می شود.

 


اجزای تشکیل دهنده کارواش صنعتی و تجهیزات مورد نیاز:


الکتروموتور
پمپ پیستونی
شاسی
لانس یا گان
نازل کارواش
شلنگ
کف پاش
کمپرسور باد
جاروبرقی



تفاوت کارواش صنعتی با کارواش خانگی در چیست؟


بطور کلی پمپ کارواش های صنعتی بدلیل مجهز شدن به الکتروموتورهای 1400 دور برای دائم کاری مناسبند و با اینکه نمیتوانند مانند الکتروموتورهای 3000 دور (مانند کارواش های خانگی) فشارهای بالا تولید کنند اما میتوانند حجم بالاتری از آب را منتقل کرده و تا ساعت‌ها به کار خود ادامه دهند که این ویژگی ها، کارواش های صنعتی را برای کارهای سنگین ایده‌آل کرده است.
از دیگر تفاوت‌های پمپ کارواش های صنعتی با کارواش خانگی، میتوان به تفاوت این دو در طراحی پمپ بکاررفته اشاره کرد؛ در نوع صنعتی پمپ کارواش شفت به یک میلنگ متصل شده است (مانند میلنگ خودرو) که نیروی محرک را به پیستون‌ها منتقل میکند، و در کارواش های خانگی محور مرکزی (شفت) به یک صفحه لنگ متصل شده است که با گردش خود کار انتقال نیرو را به پیستون‌ها انجام میدهد.

 

شماره تماس :

۸۸۸۳۴۰۸۰ – ۰۲۱
۸۸۳۰۴۳۴۶ – ۰۲۱
۸۸۸۳۵۴۰۱ – ۰۲۱

فکس:

۸۸۳۲۵۹۱۸

آدرس : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان خردمند جنوبی – پلاک ۲ – واحد ۱۱



:: برچسب‌ها: پمپ سانتریفیوژ , نظافت سطوح , پمپ خودمکش , قابل حمل , آلاینده های روی سطوح ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

نازک کاری ساختمان


مراحل نازک کاری پس از اتمام مراحل سفت کاری آغاز می‌شود زیرا ساختمان در ابتدا باید مقاومت و پایداری خودش را بدست آورد تا بتواند وارد مراحل جزئیات و تزئینات شود. در واقع نازک کاری همان پوشش‌های ظاهری است از جمله: عایق‌کاری، سنگ‌کاری، کاشی‌کاری، اجرای قرنیز، نصب کلید و پریزها، نصب در و پنجره، نقاشی، گچ‌کاری، نصب تاسیساتی مانند شوفاژ و... است.

باید بدانید هر آن چیزی که در ظاهر داخلی و نمای خارجی ساختمان می‌بینید در دسته نازک کاری محسوب می‌شوند. 

نازک کاری مانند هر عمل دیگری در ساختمان سازی، دارای مراحل است:

دیوار چینی
شمسه‌گیری دیوارها
گچ و خاک دیوارها
سفیدکاری دیوارها
رنگ‌آمیزی و استفاده از دیوارپوش‌ها
کف سازی و کاشی کاری
اجرای قرنیز
اجرای سقف کاذب
عایق کاری در فضاهای مرطوب (آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی‌ها)
اجرای نمای ساختمان

 

تفاوت سفت کاری و نازک کاری‌


احداث ساختمان کلاً شامل دو قسمت سفت کاری و نازک کاری است.

سفت کاری شامل عملیات پی کنی، ریختن بتن فونداسیون، کرسی چینی، تیر و ستون، بادبند، دیوار برشی، دیوارچینی و سقف است. عملیات سفت کاری مربوط به احداث بنای اصلی ساختمان و عملیات نازک کاری مربوط به تزئینات ساختمان می باشد.
‌نازک کاری شامل تمامی عملیات اجرایی به جز سفت کاری بوده و شامل اندودکاری، عایق کاری، سنگ کاری، کاشی کاری، نقاشی، برقکاری، تاسیسات، نصب در و پنجره است.‌

 

تعریف نازک کاری را بدانید


قرار گرفتن پوشش نهایی بر روی ساختار زیرین و سفت کاریِ ساختمان، و در واقع آخرین کارهای انجام شده در داخل ساختمان که در مقابل چشم هر بیننده قرار می‌گیرد، نازک کاری نامیده می‌شود. مصالح به کار گرفته شده در نازک کاری، مصالحی هستند که دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها را می‌پوشانند. نازک کاری، مرحله‌ای است که پس از سفت کاری ساختمان انجام می‌شود و به پوشش ظاهری ساختمان مربوط می‌شود. این مرحله شامل مراحلی نظیر عایق کاری، سنگ کاری، هرگونه اندودکاری و نقاشی می‌باشد. در برخی از منابع، دیوارکشی را به عنوان بخشی از نازک کاری محسوب می‌کنند، در حالی که بهتر است این مرحله به عنوان بخشی از سفت کاری در نظر گرفته شود.

 

اندود کاری در نازک کاری ساختمان چیست ؟


آشنایی با نکات ساختمان سازی باعث می‌شود تا شما راحت‌تر فعالیت‌های خود را اجرا نمایید؛ بنابراین با شناخت مراحل نازک کاری قطعا در کار موفق خواهید بود. اولین قدمی که پس از سفت کاری، اتمام دیوار چینی و تاسیسات آغاز خواهد شد، اندودکاری است. اندودکاری به عملیاتی گفته می‌شود که طی آن سطح یا نمای ساختمان به وسیله مصالح ساختمانی پوشانده می‌شود.

این فعالیت به دو روش اصلی یعنی قشر آستر و رویه انجام خواهد شد. قشر آستر جهت تنظیم شیب‌ها و پوشاندن سطح صاف اجرا می‌شود که باید سطح مورد نظر را شمشه گیری یا کروم بندی نمود. پس از انجام کار می‌توان سطح را با استفاده از ملات اندود کرد.

 

آشنایی با سفید کاری در نازک کاری ساختمان چیست ؟


یکی از حساس‌ترین مراحل نازک کاری، سفید کاری آن است که به دلیل پوشش سطحی باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. پس از اتمام اندودکاری و خشک شدن آن، نوبت به سفیدکاری خواهد رسید که با استفاده از گچ انجام می‌شود. به همین علت با سرعت بیشتری به نسبت ملات با گچ و خاک سفت خواهد شد و با توجه به این امر مقدار کمی برای انجام کار تهیه می‌شود تا مانع از هدر رفت آن شود. پس از خشک شدن گچ که در سطوح به جهت سفیدکاری بکار رفته است، کشته کشی انجام می‌شود؛ در این روش از یک ورق کشته با ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر استفاده می‌شود که با استفاده از ماله کاملا صاف و یکدست می‌شود.

 

قرنیز در نازک کاری ساختمان چیست ؟


قرنیز کاری یکی دیگر از مراحل نازک کاری ساختمان به شمار می‌آید. در این مرحله که پس از سفیدکاری انجام خواهد شد، قرنیز که متشکل از قطعه‌ای با ارتفاع کم است به صورت نواری در پایین‌ترین سطح دیوار که به کف می‌رسد، استفاده می‌شود. قرنیزها با متریال‌‌های متفاوتی اجرا می‌شوند و جلوه‌ای متفاوت به دیوار خواهند بخشید؛ ضمن این که مانع رسیدن رطوبت کف به گچ کاری دیوار شده و در صورت برخورد اشیا از آسیب رسیدن به دیوار نیز جلوگیری خواهند کرد.

 

عایق کاری سرویس‌ها بهداشتی


به طور کلی عایق کاری به عنوان یکی از مراحل نازک کاری ساختمان در حمام و سرویس‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود برای بالا بردن کیفیت کار این عملیات در دو مرحله صورت گیرد. مرحله اول عایق کاری دیوار و مرحله دوم عایق کاری کف با قیر گونی است. در این صورت امکان آسیب دیدن قیر گونی کف در اثر رفت‌وآمد افراد از بین می‌رود.

 

تماس با ما

خیابان کریمخان، انتهای خردمند جنوبی، ساختمان شماره 2، طبقه 5 ام جنوبی

info@sin-group.co
88839788



:: برچسب‌ها: دیوارکشی , اندودکاری , عایق کاری سرویس‌ها بهداشتی , نصب در و پنجره , کاشی کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

فیلترپرس های نیمه اتوماتیک

 

فیلترپرس با سیستم های هیدرولیکی نیمه اتوماتیک جهت بازو بسته کردن اتوماتیک صفحات طراحی و ساخته می شوند. زمانی که حجم محمول و تعداد دفعات شار‍ژ دستگاه بالاست، استفاده از اپراتور به صرفه نمی باشد. به همین دلیل این نوع فیلترها تولید و عرضه می شوند.

 

اجزای فیلتر پرس

فیلتر پرس دارای چهار جزء اصلی است که عبارتند از : شاسی یا بدنه فلزی ، صفحات فیلتر ، قسمت فیتینگ ( شامل لوله کشی و شیرها ) و پارچه فیلتر پرس.

 

                         

 

فیلترپرس های تمام اتوماتیک  

 

 دراین سیستم ها باز وبسته شدن صفحات، سیستم شستشوی اتوماتیک، سیستم تخلیه و پاک سازی صفحات بصورت کامل اتوماتیک و از طریق سیستم مانیتولیک و PLC انجام می پذیرد.

 

خصوصیات فیلترپرس تمام اتوماتیک


این مدل از دستگاه های فیلترپرس در گروه دستگاه های صنعتی کاربرد دارند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن صنایع و برای کاهش نیروی انسانی و هزینه کارخانجات به تدریج فیلترپرسهای دستی و نیمه اتوماتیک جای خود را به فیلترپرسهای تمام اتوماتیک داده اند .


فیلترپرسهای تمام اتوماتیک با توجه به نوع سیستم بازکننده صفحات به ۳ مدل زیر تقسیم بندی می شوند:


بازکننده تکی (ربات)
بازکننده چند مرحله ای ( جکدار)
بازکننده تک مرحله ای با جک بلند (زنجیری)

شاسی فیلتر پرسهای تمام اتوماتیک از جنس فولاد کربنی و با پوشش رنگ اپوکسی در دولایه مقاوم در برابر محیط های اسیدی و خورنده است .

 

نحوه عملکرد دستگاه فیلتر پرس 


روشن کردن و انجام تنطیمات متناسب با نوع کار
فشرده سازی صفحات فیلترپرس توسط جک برای شروع ورود دوغاب به دستگاه فیلتر پرس
ورود محلول حاوی ذرات معلق یا لجن با فشار توسط پمپ تغذیه به دستگاه فیلتر پرس (تا زمان پر شدن صفحات فیلتر)
هدایت مایع عاری از ذرات معلق به بیرون از دستگاه
تشکیل کیک بین صفحات دستگاه با عمل آب گیری از مواد
باز شدن صفحات فیلتر پرس توسط جک هیدرولیک
خروج کیک جامد از دستگاه فیلتر پرس
شستشو و تمیز کردن صفحات فیلتر پرس برای آماده سازی دستگاه برای سیکل بعدی
بسته شدن مجدد صفحات فیلتر پرس و تکرار سیکل بعدی

 

فیلتر پرس های اتومانیک به چند نوع تقسیم می شوند؟


• چمبر • ممبران

 

علت نشتی از کنار صفحات فیلتر پرس اتوماتیک چیست؟


ممکن است بر اثر نا هموار بودن صفحات و فشار بیش از حد پمپ، ایجاد شود.

 

 

دستگاه فیلتر پرس اتوماتیک از دو نوع تشکیل شده است:

 

1.فیلتر پرس ممبرانی

2.فیلتر پرس چمبر

 

از ویژگی های مشترک فیلتر پرس اتوماتیک که شامل فیلتر پرس ممبرانی و فیلتر پرس چمبر است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

عملیات مورد نظر در این دو دستگاه نیاز به حضور نیروی انسانی ندارد
کارها با بالاترین سرعت و کیفیت انجام می شود

 

 

مزایای مدلهای اتوماتیک فیلتر پرس:

در عین پر بازده بودن عملیات سطح بالائی از اتوماسیون را شامل می شود
بالاترین حد تطبیق پذیری را دارد
مدت زمان سیکل عملیات فیلتر شدن را کاهش می دهد
بالاترین میزان آبگیری از پساب و بازگرداندن آب تصفیه شده
برخورداری از صرفه اقتصادی به دلیل عدم استخدام نیروی انسانی
دارا بودن امنیت بالا
مطابق با استانداردهای جهانی

 

اطلاعات تماس

آدرس:

  • آدرس دفتر مرکزی :
  • تهران – همت غرب – بعد از بیمارستان تریتا – برج رزمال – طبقه 6


:: برچسب‌ها: جک هیدرولیک , فیلتر پرس ممبرانی , فیلتر پرس چمبر , صرفه اقتصادی , امنیت بالا ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

دستگاه تنظیم نور چراغ

 

برای ایمنی شما و سایر رانندگان جاده ، داشتن چراغ های سالم روی اتومبیل ها مهم است. این شامل چراغ های عقب ، چراغ های جلو ، نشانگرهای جهت ، چراغ های ترمز ، چراغ های مه شکن (جلو و عقب) است. تنظیم بودن نور چراغ خودرو یک پارامتر اساسی برای رانندگی صحیح و ایمن در شب به شمار می آید که دستگاه تنظیم نور چراغ  این کار را انجام می دهد. تنظیم  نبودن نور چراغ خودرو ها باعث عدم  دید مناسب در شب و آزار و اذیت راننده خودروهای مقابل می شود.چراغ های جلوی شما به شما این امکان را می دهد که جاده را در هر زمان به وضوح مشاهده کنید. اگر آنها را به درستی تنظیم نکنید ، آنها نمی توانند کار خود را انجام دهند. تراز نامناسب چراغ جلو حتی می تواند سایر رانندگان را اذیت کرده و دیدن را برای آنها دشوار کند. باید مطمئن باشید که چراغ های جلو به درستی تنظیم شده اند.می توانید آنها را با استفاده از یک فرآیند ساده و یا ابزارهایی مثل دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو تنظیم کنید.

 

قطعات تشکیل دهنده دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو


جعبه اصلی نور
چرخ های جابجا کننده
نور سنج
ستون
لیزر یا آینه نور سنج
لنز و یا عدسی
صفحه تنظیم کننده مختصات
صفحه نمایشگر دیجیتال یا عقربه ای
نشانگر درجه ای تراز

 

 

چرا تنظیم چراغ‌های خودرو بهم می ریزد؟


در بيشتر مواقع چراغ ها به مرور زمان در جاي خود تكان مى خورند و تنظيمشان بهم مى ريزد. در واقع تمام چراغ ها بعد از گذشت چند سال احتياج به تنظيم دارند. 

عمده‌ترین دلایل برهم خوردن تنظیم چراغ‌های خودرو :

تصادف از جلو یا ضربه‌های کوچک: لازم نیست حتما تصادف سهمگینی از بخش جلویی خودرو انجام دهید تا چراغ‌ها متلاشی شوند، حتی یک برخورد کوچک از جلو خودرو که می‌تواند در پارکینگ منزل‌تان رخ دهد، نیز موجب برهم خوردن تنظیم چراغ های خودرو خواهد شد. 


تجمع وزن در نیمه عقبی خودرو: تجمع وزن در نیمه عقبی خودرو یکی از دلایلی‌ست که تنظیم چراغ‌ها را برهم می‌زند. با تکرار تجمع وزن بیشتر در نیمه عقبی خودرو یعنی صندلی‌های عقب و صندوق، فنرها فشرده شده و پس از مدتی قادر به بازگشت به حالت سابق نیستند. به همین شکل هر دلیل دیگری که منجر به ضعف فنرها و خارج شدن آن‌ها از حالت طبیعی گردد، به برهم خوردن تنظیم تابش نور چراغ‌های خودرو، منجر خواهد شد.

فنرهاى فرسوده: مانند حمل بار سنگين فنرهاى فرسوده نيز مى توانند باعث شوند پرتوهاى نور چراغ هاى جلو بسيار بالا باشند. اگر فنرهاى عقب فرسوده شوند جلوى خودرو بيش از اندازه بالا مى آيد. براى برطرف كردن اين مشكل بهترين كار تعويض فنرها است.

 

انواع دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو

دستگاه تنظیم نور چراغ  آینه ای آنالوگ یا عقربه ای


این دستگاه را برای آن آنالوگ می نامند که دارای یک جعبه نور و نورسنج آنالوگ می باشد و همچنین این دستگاه تست چراغ خودرو دارای آینه و پایه و ستون می باشد.

 

دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو آینه ای دیجیتالی


این دستگاه را برای آن دیجیتال می نامند که دارای یک جعبه نور و نورسنج دیجیتالی می باشد و همچنین این دستگاه تست چراغ خودرو دارای آینه و پایه و ستون می باشد.

 

دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو لیزری


این دستگاه که همانند دستگاه تنظیم نور چراغ آینه ای می باشد ولی با این تفاوت که به جای بهره گیری از آینه از یک یا دو لیزر بهره مند می باشد.

 

تماس با ما

تهران- میدان هفت تیر– خیابان کریم خان زند- خیابان خردمند جنوبی – پلاک 2– طبقه پنجم– واحد 11

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۵۴۰۱

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۹۱۸

info@barmaun.com

وبسایت: barmaun.com



:: برچسب‌ها: تعويض فنر , نور سنج , صفحه نمایشگر دیجیتال , چراغ های مه شکن , لیزری , دیجیتالی , آنالوگ یا عقربه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

ساختار کود جامد به چه صورت می باشد ؟


شکل ظاهری کود جامد ، شبیه به پودر یا کریستال می باشد . این نوع کود معمولا در بیش تر مزرعه ها ، گلخانه ها و … کاربرد دارند . همچنین دارای تنوع هستند . به همین دلیل کاربرد متفاوتی دارند . البته بیش ترین کاربرد آن ها در کشاورزی می باشد . مواد به کار رفته در کود جامد ، کمک می کند تا گیاه به خوبی رشد کند . برخی از عناصر موجود در این کود ها که باعث رشد و تغذیه گیاه می شود ، شامل کلسیم ، نیترات ، پتاسیم و … می باشد . کودهای جامد به صورت پودری، دانه ای یا گرانول در بازار به فروش می رسند. کود جامد در سایزهای مختلفی وجود دارد و به صورت پودری و دانه درشت در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. موارد استفاده کود خشک را عموماً برای اصلاح خاک و در ترکیب با خاک استفاده می کنند. نحوه استفاده از کود گرانول یا جامد به صورت ریختن روی خاک است. کودهای جامد خشک از نظر مواد تشکیل دهنده در دو گروه مختلف کودهای مخلوط و کودهای تک ماده ای دسته بندی می شوند.

کود پودری چیست و چه کاربردی دارد؟


شکل ساختمانی کودهای پودری به صورت پودر یا کریستالی هستند. کود پودری در تمام  مزارع، باغات و گلخانه ها قابل استفاده بوده و محدودیتی ندارد. تنوع فرمولی این شکل از کودها بسیار زیاد است و چندین مورد آن ها در بازار کشاورزی به دلیل کاربرد زیاد و یا نیاز بالای گیاه، امروزه رواج بیشتری دارند.

 

بهترین زمان مصرف درختان میوه:

 

زمان متورم شدن جوانه‌ها تا مرحله فندقی شدن میوه‌ها (هر 10 روزیک‌بار به‌صورت 5-3 کیلو در هزار ـ محلول‌پاشی)

غلات (گندم، جو، برنج): مرحله ساقه‌دهی تا مرحله پر شدن دانه‌ها ( هر 10 رویک‌بار به میزان 5-3 کیلو در هکتار ـ محلول‌پاشی)

صیفی‌جات: شروع غنچه‌دهی به بعد هر 10-7 روز یک‌بار (محلول‌پاشی) در تمام زراعت‌ها مصرف این کود به‌صورت پودر 5 کیلو در هکتار

 

مزایای کودهای جامد را بشناسید


از مهم ترین مزیت های کودهای خشک این است که استفاده کردن از آن ها برای هیچ کدام از گیاهان محدودیت زمانی ندارد و گیاه می تواند مواد مغذی مورد نیازش را در محدوده زمانی با استفاده از این کودها به خود جذب کند. قبل از کاشت گیاهان، کودهای خشک را می توانید به خاک آن ها اضافه و مخلوط کنید. باید توجه داشته باشید اصلاح اولیه خاک ممکن است طول بکشد، اما با وجود این کودها در خاک و در طولانی مدت سبب افزایش بازدهی کشاورزی می شود. علاوه بر این ها کودهای جامد ماندگاری بالایی دارند و برای مدت طولانی می توانید آن ها را مورد استفاده قرار بدهید.

معایب کودهای جامد چیست ؟


یکی از معایب بزرگ کودهای خشک این است ، که استفاده کردن از این کودها کنترل کم تری در اختیار کشاورزان قرار می دهد .

این بدان معناست که اگر گیاه شما با کود جامد دچار مسمومیت کودی شود ، امکان حذف کردن کود از خاک وجود نخواهد داشت . چرا که خاک و کود هر دو با یک دیگر ترکیب شده اند و دیگر کار از کار گذشته است و جدا کردن آن عملاً امکان پذیر نمی باشد .

نکته آخر

 

در مزارعی که از سیستم آبیاری تحت فشار ( قطره ای ، بارانی ، بابلر ) استفاده می کنند، کود پودری از طریق سیستم آبیاری داده می شود ولی به دلیل راندمان بالا، اخیراً در سیستم آبیاری سطحی هم کود به صورت فرتیگیشن ( Fertigation ) داده می شود.
محدودیت این روش این است که فقط کودهای محلول در آب قابل مصرف هستند مثل کودهای نیتروژن دار( NPK)، پتاسیم دار، کلات های ریز مغذی و کود کامل محلول در آب با توجه به تعداد دفعات آبیاری، دفعات کود دهی هم محدود نیست که این نیز باعث افزایش راندمان می شود و مناسب با نیاز گیاه است .

ولی باید دقت شود که :


مصرف کود در سیستم آبیاری تحت فشار با آب هایی که بی کربنات و سختی بالا دارند موجب رسوب و گرفتگی منفذها می شود.
مقدار مصرف کود محدود است و میزان مورد نیاز را مخصوصاً برای کودهای کامل و نیتروژن دار باید طی چند نوبت مصرف نمود.
با توجه به بافت خاک، باید برنامه آبیاری و کوددهی طوری تنظیم شود که کود به ریشه گیاه برسد و شسته نشود.
تعداد نوبت های کوددهی نسبت به دفعات آبیاری باید طوری باشد که مقدار کود مورد نیاز که در سیستم حل می شود، باعث افزایش شوری نشود.

 

تماس با ما

نشانی :
تهران - اشرفی اصفهانی - ابتدای جلال آل احمد - ساختمان سینا - پلاک۱۹۶ - طبقه ششم - واحد ۱۱
شماره تلفن :
۴۴۲۹۲۱۷۴



:: برچسب‌ها: مسمومیت کودی , سیستم آبیاری تحت فشار , کودهای نیتروژن دار , کریستال ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

نیوجرسی و انواع آن

 

جالب است بدانید انواع نیوجرسی پلاستیکی یا موانع ترافیکی و بشکه های ترافیکی را میتوان از آب یا خاک پر کرد تا از خسارات بیشتر در تصادفات جلوگیری کرد. انواع دیگر محصولات سه جداره ضد جلبک میباشند . انواع  نیوجرسی پلی اتیلنی , موانع جاده ایی و بشکه ترافیکی پلی اتیلن می باشد که در سایز های متنوع تولید می شوند.

مخازن عمودی شرکت پلی اتیلن نوین نیز در انواع  یک جداره دو جداره و سه جداره و ابعاد متنوع از ۳۰ الی ۲۰ هزار لیتر تولید و عرضه می گردند.

نیوجرسی پلی اتیلن بیشتر آشنا شوید


باید بدانید نیوجرسی با مواد پلی اتیلنی ساخته شده و وزن کمتری دارد و برای پروژه موقت بسیار مناسب است. جابجایی این نوع نیوجرسی بسیار راحت تر بوده ولی در عین حال از مقاومت کمتری نیز برخوردار است. در این نوع نیوجرسی امکان استفاده از نورپردازی وجود دارد و می‌توان داخل آن را با خاک و یا هر ماده دیگری پرکرد تا پایداری بیشتری داشته باشد. این محصول با ارتفاع 20/1 متر و طول  1/50 و عرض 50 سانتی متر به منظور ایمن سازی سطح معابر و جدا سازی در دوربرگردانها، کنار جاده های فرعی و نیز وسط خیابان های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

مشخصات نیوجرسی پلی اتیلن

این محصول با ارتفاع ۱/۲۰ متر و طول ۱/۵۰ و عرض ۵۰ سانتی متر به منظور ایمن سازی سطح معابر و جدا سازی در دوربرگردانها، کنار جاده های فرعی و نیز وسط خیابان های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایایی نیوجرسی 

 

1-   دوام و پایداری در برابر نور خورشید در طول زمان کارکرد

2-    قابلیت استفاده مجدد در صورت شکست قطعات و کاهش هزینه های خرید مشتری

3-    ایمنی بالاتر نسبت به سیستم داربست و در نتیجه کاهش میزان و شدت تصادفات

4-    کاهش هزینه های کارگاهی به دلیل استفاده از قطعات نیوجرسی پلی اتیلن به جای داربست

5-  قابلیت های منحصر بفرد نور پردازی در شب (امکان نصب شبرنگ ) ، نصب آسان و رنگ ثابت

6-    قابلیت اتصال قطعات به یکدیگر و افزایش طول محوری  

7- توخالی بودن محصول و امکان خاکریزی پشت آن و درنتیجه افزایش ایستایی سازه 

 

ابعاد نیوجرسی چگونه است؟


نیوجرسی پلی اتیلن به دلیل کاربردهای گوناگون و متنوع در ابعاد نیم جرسی، تمام جرسی، مینی جرسی تولید و عرضه می شوند.

ارتفاع نیوجرسی پلی اتیلن بین ۳۵ الی ۱۱۰ سانتی متر می باشد. طول نیوجرسی پلی اتیلن متغیر می باشد و از نیم متر شروع می شود تا ۶ الی ۷متر متفاوت است.

 

جنس نیوجرسی


نیوجرسی مدل های مختلف و جنس های متفاوتی دارد که بسته به قالب تولیدی متفاوت است . نیوجرسی پلی اتیلن ، نیوجرسی بتنی و نیوجرسی پلاستیکی سه جنس رایج در تولید این محصولات می باشد . نوع پلاستیکی و پلی اتیلن آن به دلیل سهولت حمل و زیبایی پرکاربردتر بوده و قیمت ارزان ترین نیز دارند .

 

تماس با ما


دفتر مرکزی تهران :ایران – تهران – خیابان آفریقا – بلوار مینا – پلاک ۱۸

تلفن : ۵۰ خط – ۶۰ ۲۰ ۲۰ ۸۸ (۲۱ ۹۸+)

فکس: ۸۱ ۲۰ ۲۰ ۸۸ (۲۱ ۹۸+)

همراه: ۹۷۲۸ ۱۴۴ ۰۹۱۲ (۹۸+)



:: برچسب‌ها: ارتفاع نیوجرسی , مینی جرسی , نیوجرسی پلاستیکی , نیوجرسی بتنی , نیوجرسی پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

شیرهای اهرمی چگونه عمل می‌کنند؟


شیرهای اهرمی بر خلاف مدل‌های کلاسیک که دو دسته برای کنترل جریان و دمای آب دارند، تنها یک اهرم دارند.

در شیرآلات اهرمی دو جریان آب سرد و گرم از لوله به مرکز شیر می‌رسند و از قطعه‌ای به نام کارتریج عبور می‌کنند. کارتریج از یک دسته، دو سطح سرامیکی صیقلی که به صورت آب بندی شده روی هم قرار گرفته‌اند و پایه‌های نگهدارنده کارتریج تشکیل شده است. در واقع  هر دو جریان آب سرد و گرم در مرکز شیر اهرمی به هم می‌رسند و پس از عبور از کارتریج یک جریان واحد، با فشار و دمای مورد نظر کاربر، از آبریز شیر خارج می‌شود.

با بالا بردن اهرم آب وصل شده و با پایین آورده آن جریان آب قطع می‌شود. همچنین اگر اهرم را به سمت چپ بچرخانید آب گرم خواهد شد. باید دقت کنید هرچقدر اهرم را بیشتر به سمت چپ بچرخانید جریان آب گرم‌تر خواهد شد و اگر اهرم را به سمت راست بچرخانید آب سردتر می‌شود. با حرکت دسته کارتریج، سرامیک‌ها به طریقی روی هم حرکت می‌کنند که مجراهای ورودی آب گرم و سرد، بسته و باز می‌شوند. در نتیجه میزان ورود آب سرد و گرم به کارتریج و نسبت آنها تغییر کرده و یک جریان واحد با دمای مورد نظر از خروجی سوم به آبریز شیر هدایت می‌گردد.

 

انواع شیرآلات اهرمی

 

شیرآلات اهرمی (کارتریجی)، نسل جدیدتری از شیرآلات است که ضمن سهولت عملکرد، کاربرد و دوام بیشتری نسبت به شیرآلات کلاسیک دارد.

همچنین امروزه این شیرآلات به دلیل زیباتر بودن و قابلیت آن‌ها در مصرف کمتر آب و مقاومت آنها در برابر خرابی رواج بیشتری پیدا کرده‌اند.

شیرآلات اهرمی بر خلاف شیرهای کلاسیک که دو دسته (دستگیره) دارند، تنها یک اهرم کنترل جریان آب دارد. با بالا بردن اهرم، شیر آب باز و با پایین آوردن آن بسته می‌شود. چرخاندن اهرم به سمت چپ، باعث گرم شدن آب و چرخاندن آن به سمت راست باعث سرد شدن آب می‌گرد.

 

مزایای شیرهای اهرمی

 

  • مزیت اول در شیر ظرفشویی با استفاده از شیرآلات اهرمی به سادگی می‌توان ورودی و خروجی آب را تنظیم کرد و همچنین میزان فشار آب گرم یا آب سرد به سادگی قابل تنظیم می‌باشد.
  • همچنین مزیت دوم به خاطر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کند، استفاده از آن باعث می‌شود که فضای بیشتری بر روی سینک ظرفشویی خالی بماند. این مزیت هم موجب نظم بخشیدن به سینک ظرفشویی است و هم موجب شست و شوی راحت‌تر سینک می‌شود.
  • در شیر دوش حمام نیز می‌توانید میزان خروج آب را در چندین درجه مختلف تنظیم بگردانید و همچنین ارتفاع دوش‌ها هم در این نوع شیرآلات قابل تنظیم می باشند.
  • با نصب این شیر آلات می توانید زیبایی دو چندانی را به آشپزخانه خود ببخشید. شیر آلات اهرمی در رنگ های مختلف قابل سفارش است حتی رنگ‌های غیر معمول مانند قرمز و آبی. شیرآلات به رنگ طلایی معمولا طرفداران خاصی دارد که با نصب آن می‌توان حس لوکس بودن را به منزل داد.
  • نصب شیرآلات اهرمی همچنین موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. حتما تا به حال با شیرآلات معمولی کار کرده‌اید. زمانی که می‌خواهید شیر را ببندید، باید چند دور آن را بچرخانید که این کار چند ثانیه طول می‌کشد و در طی این زمان، همچنان آب در حال مصرف شدن است که این باعث هدر رفتن آب می‌شود.
  • اما در مقابل شیرآلات اهرمی با یک اهرم باز و بسته می‌شوند، این کار خیلی سریع انجام می‌شود و از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.
  • علاوه بر این‌ها در شیرآلات معمولی از واشر استفاده می‌شود، واشر استفاده شده دوام زیادی ندارد و زود دچار خرابی می‌شود و بر اثر خرابی آن، شیر استفاده شده چکه می‌کند.
  • باید بدانید برای ساخت  شیرآلات اهرمی به جای واشر از یک نوع دیسک استفاده شده است که باعث بالا رفتن انعطاف پذیری شیر می‌شود و به دلیل همین انعطاف پذیری، شیر دوام بالایی دارد و خیلی دیر خراب می‌شود.

در کل شیرآلات اهرمی ساختمانی دارای مزایای بسیاری نسبت به شیرآلات قدیمی‌تر می‌باشند.

 

معایب شیرآلات اهرمی


طبیعی است که هر محصول تولیدی در کنار مزایا و کاربردهایی که دارد یک سری معایب هم داشته باشد. شیرآلات اهرمی با اینکه مزیت‌های خیلی زیادی را هم نسبت به شیرآلات قدیمی دارند، اما یک سری مشکلات جزئی هم دارد .

اولین مشکل در تنظیم کردن دمای آب سرد و گرم در شیرآلات اهرمی است.
دوم اینکه در صورت ایراد پیدا کردن دیسک استفاده شده در شیرآلات اهرمی، ممکن است شیر چکه کند و یا نشتی دهد.
سومین مورد برخی از شیرآلات اهرمی پس از مدتی ممکن است به صورت خودکار، دسته‌ی اهرمی آن‌ها بیش از حد سفت و یا شل شوند.
گاهی مواقع ممکن است فشار آب در این شیرآلات راضی کننده نباشد.

 

تماس با ما

تهران - چهارراه پانزده خرداد - خیابان پانزده خردادغربی - جنب بانک سامان - پاساژصحراد - طبقه همکف - پلاک ۷

کارخانه

مجتمع صنعتی خاوران سایت فن آوران میدان کوثر خیابان میخک پلاک ۲۵۲۶

 



:: برچسب‌ها: دوام زیاد , شیرآلات اهرمی , انعطاف پذیر , قابل تنظیم , نسل جدیدتری از شیرآلات ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

شرکت تولیدی و بازرگانی دانا پلاست ایرانیان


کارخانه تولیدی دانا پلاست ایرانیان در سال ۱۳۹۳ همزمان با سال اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر سابقه درخشان در زمینه تجارت بین الملل و به منظور تقویت بازوی صادرات غیرنفتی کشور عزیزمان به جمع زحمتکشان حیطه تولید پیوست و با در اختیار داشتن مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاههای تولید در زمینی بالغ بر ۴۰۰۰ مترمربع و با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۴۰۰۰ تن در منطقه صنعتی فیروزکوه شروع به فعالیت نمود و هم اینک تامین کننده انواع نایلون شیرینگ کارخانجات مختلف در اقصی نقاط کشور می باشد. و نیز سهم شایسته ای از بازار نایلکس، سفره یکبار مصرف و نایلون کشورهای همسایه را نیز در اختیار دارد.

 

دستگاه بسته بندی شیرینگ


باید بدانید واژه انگلیسی شیرینک به معنی کوچک شدن است. با استفاده از دستگاه شیرینگ برای بسته بندی معمولا از یک روکشی پلاستیکی جهت محافظت از محصول، زیباترکردن محصول، دادن چیدمان مرتب و یکپارچه برای کنار هم قرار گرفتن محصولات و به عنوان محافظ در برابر اتفاقات ناگهانی در حمل نقل و .. استفاده می‌شود.

 

نایلون شیرینگ چیست؟


نایلون شیرینگ از محصولات پلی اتیلن است که خاصیت جمع‌ شوندگی داشته و در برابر حرارت مقاومت بسیار کمی دارد. این نوع نایلون به‌ صورت یک لایه و دولایه تولید می‌ شود. شیرینگ دو لایه ضخامت بیشتری داشته و طبیعتا از کیفیت بهتری برخوردار است. ضخامت این نایلون از 30 تا 200 میکرون متغیر است. نایلون شیرینگ را می‌ توان متناسب با نیاز مشتری در رنگ های مختلف تولید کرد. 

 

 

مکانیزم دستگاه شیرینگ پک


این روش بسته بندی شیرینگ پک به دلیل ارزان ، سریع و باکیفیت بودن و همچنین حمل ونقل امن تر بسیار مورد توجه و اقبال قرار گرفت.عملیات شرینک پک در صنعت توسط تونل حرارتی که در آن جریان هوای گرم جاری است صورت می پذیرد با توجه به نوع فیلم و ماهیت فیلم شیرینگ ، در اثر برخورد جریان هوای گرم به فیلم دور محصول ، فیلم شرینگ دچار کشش شده و محصول را بصورت کاملا فشرده و بدون لق خوردن دربر میگیرد و باعث حفاظت محصول می گردد.

 
نایلون شیرینگ چه کاربردهایی دارد؟


نایلون شیرینگی که در دستگاه های بسته بندی شیرینگ پک اعمال شده، در راستای موارد زیر طراحی شده است:

  • در برابر هر گونه ضربه هنگام حمل و نقل و جابجایی محافظت می کند
  • از ورود آلودگی، گرد و غبار جلوگیری می کند
  • حمل و نقل و جابجایی محصولات آسان می شود

 

کاربرد شیرینگ بسته بندی


به کمک شیرینگ کردن می‌توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. شیرینگ بطری‌های آب نمونه بارز این استفاده است. پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، مزیت شرینگ کردن از ورود خیسی و نم به کالا می‌توان جلوگیری کرد. شیرینگ بر خلاف بسته بندی با کارتون و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است. شاید این ویژگی جذاب سبب رونق و پیشرفت شرینگ‌های رنگی و چاپی شده باشد. در برخی موارد برای نمایش اندازه و شکل کالا نیاز است محصول داخل پوششی نازک قرار بگیرد، پس شرینگ کردن تنها گزینه خواهد بود.

 

اطلاعات تماس

 

تهران، خیابان پاسداران، نبش کوهستان دوم، پلاک ۵۹۰، طبقه دوم واحد ۲
 تلفن: ۲۲۵۷۸۴۶۵-۰۲۱ _ ۲۲۵۷۸۴۶۶-۰۲۱
 فکس: 22578465

ایمیل: info@danaplastiranian.com



:: برچسب‌ها: عایق , مقاومت در برابر حرارت , روکش پلاستیکی , منطقه صنعتی فیروزکوه ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

همانطور که می دانید کولرهای آبی پرتابل نسبت به سایر وسایل سرمایشی و خنک کننده یک سری برتری‌هایی دارند که استفاده از آنها را برای ما جذاب تر می‌کند. این نوع کولرها در هر فضا و مکانی قابل استفاده هستند و به سادگی جابجا می‌شوند. نصب این کولرها برخلاف کولرهای آبی نیاز به متخصص ندارد. مزیت دیگر اینکه وزن این نوع کولر نسبت به کولرهای دیواری و ثابت کمتر است.

 

مزایای استفاده از کولر آبی پرتابل


استفاده از کولر آبی پرتابل مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت آن قابلیت جابجایی است. شما در هر زمانی می‌توانید جای این نوع کولر را در اتاق تغییر بدهید یا در فصل زمستان آن را کاملا جابجا کنید و جمع کنید.

از دیگر خوبی‌های استفاده از این نوع کولر آبی می توان استفاده از پد سلولزی است که با افزایش بازده تبخیر، میزان خنک کنندگی را هم بیشتر می‌کند اشاره کرد. در بعضی از مدل‌ها در کولر برای کاهش آلودگی محیط استفاده می‌شود. کار اصلی این است که جذب اکسیژن فعال شده توسط کولر را راحت‌تر کند.

نصب این نوع کولر ساده است و اصلا نیاز به تخصص خاصی ندارد. مصرف آب در کولر پرتابل کمتر از کولرهای معمولی است. تنظیم سرعت و جهت جریان باد خنک کننده هم مزیت دیگر کولر آبی پرتابل است.

 

 

کولر آبی پرتابل کم مصرف


کولر آبی پرتابل کم‌مصرف دارای یک سری نشانه‌های بخصوص است که در هنگام انتخاب نوع برند و مدل باید به آنها توجه کرد. معمولا در برندهای معتبر و معروف مدل‌های مختلف با درجه‌بندی و میزان مصرف متفاوت وجود دارد. به همان اندازه که برای خرید کولر هزینه کنید، به همان اندازه هم می‌توانید کولر کم‌مصرف‌تری خریداری کنید. کم‌مصرف‌ترین کولر آبی حدودا 50 وات برق مصرف می‌کند. این عدد می‌تواند یک معیار برای انتخاب یک مدل مناسب باشد.

 

ویژگی های کولر آبی پرتابل خوب چست؟


کولرهای پرتابل برای فضای داخلی منازل و ساختمان های اداری-تجاری مورد استفاده دارند. این محصولات در انواع پایه دار و بدون پایه تولید شده اند. مدل های متنوع کولر آبی پرتابل انتخاب های متعددی به خریداران داده است. حتی چندین مدل مینی کولر آبی پرتابل رومیزی نیز در بازار موجود است که قابلیت های بسیار خوبی نیز دارد.

 

نکات مهم برای استفاده از کولر آبی پرتابل


برای نصب کولر آبی پرتابل مکانی را انتخاب کنید که بعدها نیاز به تغییر مکان کولر و جابجایی آن نداشته باشید. بهترین محل نصب در کنار پنجره یا درب می باشد. این کار برای ایجاد تهویه مناسب است. گاهی از اوقات یکی از درب های خانه را باز بگذارید تا تهویه در شرایط بهتری انجام شود. خروجی هوای کولر آبی نباید به سمت وسایل الکترونیکی منزل باشد. در هنگام سرویس دوره ای و تمیز کردن کولر آبی پرتابل فراموش نکنید که حتما باید قبل از شروع کار دستگاه را از برق جدا کنید. در کولرهایی که مدل قدیمی دارند و آب باید به صورت دستی در داخل مخزن کولر ریخته شود، باید نکات ایمنی را رعایت کنید و از ریختن آب روی بخش های الکترونیکی کولر خودداری کنید. جابجایی پره های کولر حتما باید به وسیله ریموت انجام شود. به یاد داشته باشید هرگز با دست جهت پره ها را تغییر ندهید. از قرار دادن هر نوع وسیله ای روی کولر آبی پرتابل بپرهیزید. مکان قرار گیری کولر آبی پرتابل باید یک متر از سمت جلو و یک متر از سمت عقب خالی باشد‌. از قرار دادن کولربر روی سطوح نرم یا نزدیکی پرده نصب نکنید. قبل از حمل و نقل کولر آب داخل مخزن آن را کاملا خالی کنید.

 

انواع کولر آبی پرتابل


کولر های آبی پرتابل را می توان بر اساس نوع کارکرد و کاربرد به چند مدل آن را تقسیم کرد که عبارتند از:

کولر آبی پرتابل رومیزی:


این نوع کولر ها، به صورت ایستاده طراحی و تولید خواهند شد که بر روی یک پایه نگه دارنده قرار می گیرند.

 

کولر آبی پرتابل پایه دار:


از کولر های آبی پرتابل رومیزی بر روی میز کنار دفتر یا اتاق استفاده خواهد شد و همچنین سایز این کولر ها بسیار کوچک می باشد.

 

کولر آبی پرتابل چرخ دار:


یکی از بهترین مدل های کولر آبی پرتابل می باشد که در زیر این دستگاه 4 چرخ قرار داده شده است که به راحتی بتوان آن را جا به جا کرد.

 

تماس با ما

آدرس : سه راه امین حضور – پاساژ محمد – طبقه همکف – پلاک ۲

واحد خدمات پس از فروش

۰۲۱-۲۶۶۴۲۳۵۹ (ساعات پاسخ گویی از ۱۱ تا ۲۱)

واحد فروش

۰۲۱-۲۶۶۴۲۱۷۳ (ساعات پاسخ گویی از ۱۱ تا ۲۱)

ایمیل : Hitema.co@gmail.com



:: برچسب‌ها: پرتابل رومیزی , پایه نگه دارنده , کولر کم‌مصرف‌ , قابلیت جابجایی , پد سلولزی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

عملکرد دستگاه مینی چیلر


باید بدانید همانند چیلرهای تراکمی، عملکرد مینی چیلر نیز بر اساس سیکل تبرید تراکمی بخار (کارنو) است. به این صورت که بخار مبرد توسط کمپرسور متراکم می شود و در نتیجه فشار و دمای آن بالا میرود؛ در مرحله بعد گرمای مبرد توسط کندانسور به هوای محیط انتقال پیدا می کند و در نهایت تبدیل به مایع می شود.

به این صورت مبرد سرد ورودی به اواپراتور، جریان آبی را که از آن عبور می کند خنک نموده و بعد از تبخیر، دوباره به کمپرسور برمی گردد. هنگامی که آب سرد تولید شده توسط مینی چیلر، وارد فن کویل می­‌شود، فرآیند سرمایش صورت خواهد گرفت.

جالب است بدانید در فصول سرد سال اما عکس این فرآیند رخ می دهد، یعنی این­که باید جریان آب گرم را به داخل لوله های فن کویل هدایت نمود. در صورتی که مینی چیلر به شکل هیت پمپ طراحی شده باشد، می تواند آب گرم مورد استفاده در فرآیند گرمایش را نیز تأمین نماید.

 

 

ویژگی های استفاده از دستگاه مینی چیلر

 

  • یکپارچگی سیستم تهویه مطبوع ساختمان
  • عدم نیاز به برج خنک کننده از طریق استفاده از کندانسور هوایی
  • مناسب برای اقلیم های آب و هوایی متنوع
  • عدم نیاز به کانال کشی
  • سایز کوچک پمپ همراه با قدرت مناسب
  • نصب سریع و آسان، قابلیت نصب در بالن و پشت بام
  • قابلیت حمل و نقل و تعمیر سریع و راحت‌تر
  • ایجاد استقلال در واحدهای داخل ساختمان از طریق استفاده از فن کویل
  • به دلیل استفاده از گاز مبرد کمتر، اثرات تخریبی کمتری را برای محیط زیست دارد
  • استفاده از کمپرسورهای اسکرال در مینی‎ چیلر ها که علاوه بر قیمت پایین تر، منجر به کاهش صدا و لرزش می شود.
  •  

سیکل کارکرد مینی چیلر


مینی چیلرها برای تهیه آب سرد به منظور سرمایش فضای موجود در ساختمان های آپارتمانی و صنایع پزشکی و تزریق پلاستیک به کارمی رود. مینی چیلر مانند دیگر دستگاه های تهویه و تبرید تراکمی دارای چهار قطعه اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور می باشد. در مینی چیلرها کمپرسور فشار مبرد را به اندازه دمای کندانس بالا برده و در کندانسور به وسیله هوای محیط مبرد خنک شده و به مایع تبدیل می گردد. مبرد مایع وارد شیر انبساط می گردد و در اکسپنشن ولو به طور ناگهانی فشار را پایین آورده و بنابراین دما نیز به صورت ناگهانی به مقدار زیادی افت می کند. با ورود مبرد به اواپراتور مینی چیلر با توجه به فشار و دمای آب مبرد، به صورت بخار فوق گرم تبخیر شده و وارد کمپرسور می گردد. مینی چیلرها عموما در حالت کلی دارای یک مدار لوله کشی که آب مینی چیلر را که گرما را از ساختمان یا پروسه صنعتی گرفته می شود و به در این فرایند به وسیله چرخش آب به وسیله پمپ، گرما را از فن کویل ها می گیرد و پس از ورود آب به مینی چیلر، دمای آب را پایین می آورد.

 

عملکرد و اجزای مینی چیلر


مینی چیلرها معمولاً چیلرهای هواخنک با ابعاد و ظرفیت کوچک تر هستند که عملکرد آنها به این صورت است: گاز مبرد توسط کمپرسور مینی چیلرهای هوایی فشرده می گردد. گاز متراکم شده با فشار و دمای بالا وارد کندانسور شده و توسط آب یا هوای محیط خنک شده و به صورت مایع در می آید و این مایع مبرد با عبور از شیر انبساط (Expansion Valve) یا لوله موئین که کار آن شکستن فشار مایع می باشد، در دمایی پائین قرار می گیرد تا بتواند پس از ورود به کویل اواپراتور گرمای آب داخل اواپراتور را جذب نماید. به خاطر فشار کمتر اواپراتور نسبت به کندانسور، مایع مبرد تبخیر می شود که گرمای مورد نیاز این عمل تبخیر از آب جریان یافته سیستم تهویه مطبوع درون اواپراتور تامین می شود، در نتیجه آب سیستم تبرید درون اواپراتور سرد می گردد و سپس توسط سیستم پمپ‌های سیرکولاتور به کویل آب سرد فن کویل‌ها و هواسازها جهت ایجاد هوای خنک در محل مورد نظر منتقل می شود. پس از این فرآیند مجددا با مکش کمپرسور گاز ناشی از تبخیر، به سمت کمپرسور حرکت نموده و این سیکل ادامه می یابد.

 

 

اطلاعات تماس

 

تلفن همراه و واتس آپ: ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰
فکس : ۰۲۱۸۸۶۵۹۴۵۸
ایمیل : info@tahvienovin.com , sales@tahvienovin.com



:: برچسب‌ها: مکش کمپرسور گاز , کمپرسور مینی چیلر , سرمایش فضا , اقلیم های آب و هوایی , سیستم تهویه مطبوع ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تهویه مطبوع چیست؟


فن آوری رساندن شرایط  کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار داخل به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب.  طراحی سیستم تهویه مطبوع را مهندس مکانیک با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می دهد. در برخی از مواقع لغت تبرید نیز به دنبال تهویه مطبوع می آید.

 

محل مناسب برای نصب سیستم های تهویه مطبوع


باید بدانید از دیگر عوامل تاثیرگذار در فراهم آوردن شرایط آسایش ساکنان ساختمان ها و مراکز مختلف، جایگاهی است که برای نصب سیستم تهویه مطبوع انتخاب می کنید.

اگر بهترین دستگاه سرمایشی را خریداری کنید، اما آن را در محل نصب نکنید، بدون شک ارزش کار شما از بین می رود.

 

 

کدام نوع از انواع سیستم های تهویه مطبوع ساختمان کمترین مصرف برق را دارد؟


به طور کلی اکثر دستگاه های سرمایشی که با مصرف انرژی الکتریسیته کار می کنند به دو نوع کمپرسور دار و بدون کمپرسور دسته بندی می شوند که انواع بدون کمپرسور (مثل کولر آبی ، دستگاه زنت و ایرواشر) کمترین مصرف برق را دارند ولی فقط در برخی کاربری ها می توان از این دستگاه ها استفاده کرد.

 

انواع سیستم های تهویه مطبوع بر اساس درجه حرارت


سیستم های تهویه مطبوع را در دسته بندی های مختلفی قرار داد که یکی از این تقسیم بندی ها بر اساس درجه حرارت می باشد.

 

۱. نوع زمستانی و تک فصلی گرم کننده


شوفاژ با دیگ آب گرم و پکیج دیواری ازجمله سیستم هایی هستند که توانایی گرمایش در زمستان را دارند. همچنین سیستم های دارای حرارت مرکزی، بخاری و شومینه ها نیز از این قابلیت برخوردار هستند، اما لازم به ذکر است که کیفیت پاسخگویی پایین تر و نواقص بیشتری نسبت به سیستم های حرارت مرکزی دارند.

 

۲. تابستانی و تک فصلی سردکننده


اسپلیت (سردکننده)، کولرگازی و کولرآبی ازجمله سیستم های تک فصلی سردکننده هستند که کارکرد آن ها بر اساس چرخه های تبرید بوده و عملاً سیستم های متفاوتی می باشند.

 

۳. دو فصلی گرم و سردکننده


چیلر، مینی چیلر، فن کویل، سیستم وی آر اف و هواساز از جمله سیستم هایی هستند که در دو فصل گرم و سرد سال قابل استفاده هستند. به طورکلی کارکرد آن ها به این صورت است که یا از سیستم یکپارچه ی دو فصلی و یا از دو سیستم مجزای زمستانی و تابستانی به صورت هم زمان استفاده شده است. این نوع از سیستم ها در مناطق سردسیر یا گرمسیر کاربرد ندارد و باید از سیستم های تک فصلی استفاده شود.

 

قیمت فروش تهویه مطبوع


انواع سیستم های تهویه مطبوع در شرکت تهویه نوین ایرانیان به فروش می رسد. قیمت سیستم تهویه مطبوع با توجه به نوع دستگاه، برند تولید کننده، مدل دستگاه، ظرفیت گرمایشی و سرمایشی متفاوت می باشد. علاوه برآن نواسانات قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور نمی توان قیمت دقیقی اعلام کرد. بنابراین این با مشاوران شرکت تهویه نوین تماس حاصل کنید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

ارزان ترین دستگاه برای تهویه کدام دستگاه است؟


دستگاه های ایرواشر و زنت (کولرهای آبی صنعتی) نسبت به سایر دستگاه ها قیمت کمتری دارند و در پروژه هایی که امکان نصب آنها وجود داشته باشد ، به عنوان یه گزینه مناسب از نظر قیمت و هزینه مصرف انرژی مد نظر قرار داده می شوند.

 

اطلاعات تماس

آدرس : تهران – میدان آرژانتین – خیابان بیهقی – خیابان هشتم شرقی – پلاک ۳ – طبقه دوم

ساعت کاری:‌ ۹ الی ۵ بعدازظهر

شماره تماس ۱ : ۸۸۸۷۴۷۴۱
شماره تماس ۲ : ۸۸۸۷۴۷۴۲
واتس آپ : ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰
تلفن همراه : ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰



:: برچسب‌ها: ایرواشر , زنت , کولرهای آبی صنعتی , مصرف انرژی , سیستم های تک فصلی , کولر آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()