نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

چگونه با ماشين هاي دنده اتومات رانندگي کنيم؟

سال 1940 گيربکس اتوماتيک براي اولين بار توسط شرکت اولدزمبيل(Oldsmobile) بر روي اتومبيل قرار گرفت . بدليل آنکه تعداد خودرو ها بسيار کم بود، اين آپشن صرفا يک امکان تجملاتي به حساب مي آمد. اما رفته رفته با افزايش تعداد خودرو ها در دنيا، گيربکس اتوماتيک طرفدار بسياري پيدا کرد و هم اکنون خريد خودروي شهري اتوماتيک براي بيشتر مردم اولويت به شمار مي رود. اما به همان ميزان که گيربکس هاي اتوماتيک راحتي و آسايش بيشتر براي راننده ها فراهم مي آورند، نياز به مراقبت و نگهداري بيشتري نيز دارند و در قبال تعميرات، هزينه هاي سنگين تري نسبت به گيربکس هاي دستي تحميل مي کنند. در اين مقاله راهکارهايي براي استفاده و نگهداري از گيربکس اتوماتيک بيان مي شود که رعايت اين موارد باعث طولاني شدن عمر مفيد اين قطعه حياتي مي گردد.

 

گيربکس اتوماتيک ماشين

 

1. خلاص گيربکس در حين حرکت با ماشين هاي دنده اتومات

اين کار علاوه بر کاهش کنترل شما بر روي خودرو، باعث فشار مضاعف به شير برقي هاي گيربکس خواهد شد. براي مثال جعبه دنده ي خودروي 206 تيپ 6 با کد AL4 که از ساده ترين گيربکس هاي اتوماتيک به شمار مي رود، 8 عدد شير برقي دارد که 2 تاي آن در معرض خرابي است. قيمت هر عدد شيربرقي اين خودرو حدود 100 هزار تومان است. اين عدد که بدون در نظر گرفتن اجرت تعويض اين قطعه اعلام شده، براي جعبه دنده هاي به روزتر در خودرو هاي جديد چندين برابر خواهد بود.

 

2. استفاده از حالت خلاص N يا (NEUTRAL) براي لانچ کردن

شايد عبارت لانچ را شنيده باشيد. اصطلاحا به حرکت خودرو از حالت سکون با حداکثر گشتاور و حداقل هرزگزدي را لانچ مي گويند. اين عمل در خودرو هاي دنده اي با بالا بردن دور موتور و رها کردن ناگهاني کلاچ ميسر مي شود. اما ديده شده که بعضي افراد لانچ کردن با خودرو هاي گيربکس اتوماتيک را مشابه خودرو هاي دنده اي مي دانند. دنده را در حالتN يا خلاص گذاشته، دور موتور را بالا مي برند و دنده را در حالت D يا Drive قرار مي دهند . در واقع بايد گفت اين حرکت آسيب جدي به گيربکس هاي اتوماتيک وارد خواهد کرد و امکان ايجاد هزينه هاي ميليوني براي صاحب خودرو وجود دارد. به طور کل گيربکس هاي اتوماتيک براي خودرو هاي شهري جهت آرامش و سهولت در رانندگي و مصرف سوخت پايين طراحي مي شوند و مناسب براي شتاب گيري هاي ناگهاني و رانندگي پر فشار نيستند. در خودرو هاي اسپرت که از جعبه دنده‌ي اتوماتيک استفاده مي کنند از آپشني به نام لانچ کنترل بهره مي برند که امکان لانچ کردن بدون فشار مضاعف را جهت شتابگيري هاي ناگهاني به راننده خواهند داد.

 

3. تعويض حالت دنده در حين حرکت در خودرو هاي اتومات

در هر زمان که مجبور هستيد به طور متوالي حرکت به عقب و جلو داشته باشيد، همانند دور زدن در خيابان هاي کم عرض يا پارک کردن در جاي پارک کوچک، سعي کنيد ابتدا کامل توقف کنيد و بعد دنده را از حالت D به R يا برعکس تغيير وضعيت دهيد. تغيير حالت دنده در حين حرکت به گيربکس فشار وارد مي کند. نکته: قرار دادن گيربکس از حالت D به حالت دستي (تيپ ترونيک) يا مود هاي پيشفرض گيربکس مانند حالت اسپورت/برفي مشکلي ايجاد نخواهد کرد.

 

4. خلاص کردن براي توقف هاي کوتاه

سعي کنيد در ترافيک و چراغ قرمز هايي که توقف خودرو کمتر از 2 دقيقه است، گيربکس را خلاص نکنيد. زماني که گيربکس در حالت D قرار دارد و شما توقف مي کنيد، گيربکس در دنده 1 مي ماند و تنها درگيري موتور و گيربکس، جريان هاي گردابي روغن هيدروليک داخل توربين است که به دليل دور پايين موتور، بسيار ناچيز است. در صورتي که خلاص کردن گيربکس و قرار دادن دوباره‌ي آن در حالت D، مجموعه‌ي کلاچ ها، سوپاپ ها و شير هاي برقي را درگير مي کند که استهلاک آن به مراتب بيشتر است.

https://barmaun.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9/

 5. توقف کامل با دنده P

براي توقف کامل ( پارک کردن ) ابتدا ايست کامل کنيد، سپس دنده را در حالت N قرار داده، ترمز دستي را بکشيد و پايتان را از روي ترمز برداريد تا وزن خودرو بر روي چرخ هاي عقب بيفتد. سپس دنده را در حالت P يا Park بگذاريد. در غير اين صورت فشار وزن خودرو بر روي گيربکس خواهد افتاد که براي جعبه دنده هاي اتوماتيک مضر است.

 

دنده هاي اتومبيل چيست؟

چرخ دنده هاي مختلف را بعضي اوقات چرخ دنده خورشيد ، چرخ دنده حلقه ، و چرخ دنده سياره اي مي نامند. چيدمان دنده ها مشخص مي کند که هنگام تعويض دنده چه قدرتي از يک دنده به دنده ديگر و به قطار محرکه وسيله نقليه منتقل مي شود.

 

ماندگاري جعبه دنده هاي اتوماتيک چقدر است؟

زمان و مسافت پيموده شده بين رانندگان اتومبيل و نحوه استفاده يا سواستفاده از گيربکس هايشان متفاوت است. هنوز هم ، گيربکس هاي اتوماتيک معمولي در حدود 150 تا 200 هزار مايل يا تقريباً 7 سال به طول مي انجامند. موارد در هر دو حد وجود دارد. طول عمر شديد و نارسايي اوليه

 

علائم مشکلات گيربکس اتوماتيک چيست؟

 10 علامت هشدار دهنده که شما نياز به تعمير داريد

امتناع از تعويض دنده. اگر وسيله نقليه شما امتناع کند يا براي تعويض دنده تلاش کند ، به احتمال زياد با مشکل سيستم انتقال قدرت روبرو هستيد. ...

بوي سوختن. ...

صداهاي خنثي. ...

ليز خوردن چرخ دنده ها ...

کشيدن کلاچ ...

نشت مايعات ...

نور موتور را بررسي کنيد. ...

خرد کردن يا تکان دادن.

 

آيا مي توان جعبه دنده اتوماتيک را تعمير کرد؟

گيربکس هاي اتوماتيک و بدون دخالت راننده نسبت دنده مناسب را انتخاب مي کنند. ... گيربکس دستي نياز به نگهداري دارد و در هنگام سرويس دوره اي بررسي مي شود. همچنين به راحتي قابل تعمير است. حداقل ، طبق گفته بيشتر سازندگان ، اتوماتيک و CVT تعمير و نگهداري نسبتاً خوبي ندارند.

 

کدام نوع گيربکس اتوماتيک بهترين است؟

DSG - گيربکس شيفت دايرکت ، اين نوع گيربکس پيشرفته ترين در مقايسه با دو گيربکس فوق است. اين گيربکس يک گيربکس دو کلاچه است. اگرچه پدال کلاچ براي استفاده شما ندارد.

 

آيا رانندگي با اتومبيل اتوماتيک آسان است؟

تا زماني که الفباي خود را نمي دانيد ، يادگيري اتوماتيک معمولاً آسان تر است - تمام کاري که شما بايد انجام دهيد اين است که ماشين خود را براي "رانندگي" در "D" قرار دهيد و خارج کنيد. ... از آنجا که در اتوماتيک اتومبيل «تسلط» کمتري وجود دارد ، برخي از زبان آموزان ممکن است زودتر از آزمون خود بگذرند.

 

آيا گيربکس هاي اتوماتيک قابل اعتماد هستند؟

مشکل ديگر قابليت اطمينان پايين تر آنها است. پيچيده تر بودن يک گيربکس دستي ، اتوماتيک مي تواند مشکل ساز شود. به عنوان مثال ، نسل هاي قبلي گيربکس اتوماتيک DSG فولکس واگن به دليل مشکلات جدي و گران شهرت دارند.

 

آيا گيربکس هاي اتوماتيک بهتر از دستي هستند؟

بازده سوخت بهتر - به طور کلي موتورهاي دنده دستي پيچيدگي کمتري دارند ، وزن کمتري دارند و دنده بيشتري نسبت به اتوماتيک دارند. نتيجه نهايي اين است که شما در پايان بيش از آنچه که با اتوماتيک انجام مي دهيد ، از بنزيني که پمپ مي کنيد کيلومترها خارج مي شويد.

 

چه عواملي باعث مي شود که گيربکس اتوماتيک دنده عوض نکند؟

يکي از دلايل اصلي تغيير نکردن دنده اتوماتيک در اتومبيل شما اين است که ECM خراب است. بهتر است اين امر توسط يک تکنسين مکانيک اتومبيل باتجربه که سيستم الکتريکي را درک مي کند ، بررسي شود. ساير شاخص ها شامل اتصالات نامناسب در داخل ، يا سنسورهاي فرسوده و برقي هاي برقي هستند.

 

منبع:

https://barmaun.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9/

 



:: برچسب‌ها: شير برقي هاي گيربکس , شرکت بارمان , گيربکس اتوماتيک , خودروهاي دنده اتومات ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

يک دستگاه شارژ گاز کولر خوب چيست؟

با پيشرفته شدن تکنولوژي شارژ گاز کولر، دستگاه هايي توليد شده که با دقت بالا باعث کاهش اشتباهات انساني ناشي از عدم تمرکز يا نداشتن دانش کافي مي شود، دستگاه هاي تمام اتوماتيک گاز کولر و هوا را از سيستم کولر خودرو خارج و گاز جديد به همراه روغن گاز را وارد کمپرسور کولر اتومبيل مي کند.

 

دستگاه شارژ گاز کولر مناسب و با کيفيت

 

اين دستگاه ها در بازار کنوني از تنوع برند و مدل بسياري برخوردار هستند، مدل هاي بي کيفيت و به طبع آن ارزان قيمت اين کالا متاسفانه هيچ تفاوتي با روش دستي زيان بار ندارند که شامل يک بدنه ، 1 عدد کپسول و 2 عدد گيج فشار و يک پمپ وکيوم مي باشند که انجام عمليات با اين دستگاه هيچ بهبودي در روند سيستم خنک کننده خودرو ايجاد نمي کند و اتلاف پول و سرمايه و مهمتر نارضايتي مشترهاي فهيم را در پي دارد.

بطور کلي يک دستگاه شارژ گاز کولر استاندارد بايد داراي کمپرسور، پمپ وکيوم فيلتر خشک، اواپراتور با ظرفيت برودت مناسب، ، گيج هاي فشار، شيلنگها و اتصالات استاندارد و شيرهاي قطع و وصل جريان گاز باشد تا بتواند يک عمليات شارژ گاز کولر استاندارد را انجام دهد.

 

مدل هاي به روزتر اين دستگاه ها شامل آپشن هايي مانند پايگاه داده، پرينتر، صفحه کليد، نمايشگر و کمربند حرارتي (heating belt) مي باشند.

 

گفتني است که خودروهاي مدل روز از دو مدل گاز به نام هاي R134a و 1234YF استفاده مي کنند. گاز R134a يک گاز عمومي است و دستگاه شارژ گاز کولر قطعاً قابليت شارژ و تزريق اين نوع گاز را دارند ولي در مورد گاز 1234YF که سازگار با محيط زيست است بايستي توسط دستگاه هايي که آپشن تزريق اين گاز را دارند استفاده نمود تا قادر به شارژ اين نوع گاز در کمپرسورهاي مربوطه باشيد.

خودروهاي هيبريدي HYBRID نيز از گاز و روغن مخصوص به خود بايستي شارژ و تامين شوند.

 

آيا براي تهويه مطبوع بايد بنزين بيشتري شارژ کنيد؟

از آنجا که مبرد از قبل در سيستم تهويه مطبوع وجود دارد ، ما گاز اضافي را شارژ نمي کنيم ، اما اگر فاصله بين واحدهاي داخلي و خارجي زياد باشد ، ممکن است برخي از شارژهاي خارجي گاز لازم باشد.

 

چگونه کولر گازي مبرد مايع را شارژ مي کنيد؟

روش شارژ مبرد مايع براي يک تهويه هوا ، پنجره a.c (سيستم HVAC) با پمپ کردن مبرد در يک بطري بازيابي با استفاده از پمپ خلا سيستم را تخليه کنيد. شيلنگ خط مايع و خط گاز را وصل کرده و آنرا تصفيه کنيد.

 

سيستم تهويه هوا در يک خانه چگونه شارژ مي شود؟

A / C با شير انبساط ترموستاتيک (TXV) به دليل ثابت شدن بيش از حد گرم شدن ، در زير خنک شدن خط مايع که از کندانسور خارج مي شود شارژ مي شود. در بيشتر سيستم هاي تهويه مطبوع مسکوني ، گرماي فوق العاده در دماي 8 تا 12 درجه ثابت مي شود.

 

بهترين شارژر مبرد کولر گازي کدام است؟

Robinair 34988 ، 34788 و 34288 تا 20? مبرد بيشتري بازيابي مي کنند ، اين بدان معني است که براي شارژ مجدد سيستم هزينه کمتري صرف مي شود. بهترين صحت شارژ که مي توان توسط ماشين هاي خدماتي نسل قديم ادعا کرد ، 1/1 اونس + ، يک خطاي 3? در يک سيستم دو پوندي بود. همين دقت شارژ در سيستم 14 اونسي بيش از دو برابر خطا است (7?).

 

بهترين شارژرهاي اتومبيل هند در سال 2020

شارژر سريع اتومبيل boAt Dual Port (داراي گواهينامه Qualcomm) با شارژ سريع 3.0. ...

شارژر اتومبيل AmazonBasics 4.8 Amp Dual USB. ...

شارژر اتومبيل TAGG Power Bolt Dual USB. ...

شارژر اتومبيل Mivi CC2QC3 Dual Port. ...

شارژر اتومبيل Amkette Power Pro 3 Port USB. ...

شارژر اتومبيل Mi 18W Qualcomm Quick Charge 3.0.

 

بالاترين آمپر شارژر ماشين چيست؟

Anker PowerDrive 2 Elite

برترين محصول ما براي بهترين شارژر اتومبيل USB شارژر USB USB Anker PowerDrive 2 Elite 24W است. ظرفيت آن 4.8 آمپر است. همچنين با ميزبان دستگاه هاي قابل حمل سازگار است. در صورتي که به دنبال چيزي با قيمت مناسب تر هستيد ، RavPower 24W 4.8A را در نظر بگيريد.

 

چگونه شارژر اتومبيل را انتخاب کنم؟

3 موردي که بايد هنگام خريد شارژر اتومبيل USB جستجو کنيد

يک شارژر خوب حداقل 2.1 آمپر (يا 2100 ميلي آمپر) در هر پورت USB را براي شما فراهم مي کند. ...

براي کسي که داراي چندين دستگاه است ، استفاده از شارژر اتومبيل فقط با يک درگاه مي تواند مانع عمده اي باشد. ...

اين يک واقعيت مشهور است که کابل ها مستعد خراب شدن هستند.

 

آيا شارژرهاي اتومبيل ايمن هستند؟

از تخريب باتري تلفن همراه خود خودداري کنيد

 

بله ، شما مي توانيد خيلي چيزهاي خوبي داشته باشيد. ... اين توصيه در مورد شارژرهاي معمولي که از آنها استفاده مي کنيد و همچنين شارژرهاي تلفن اتومبيل صدق مي کند: آيفون يا آندرويد خود را بيش از آنچه که در آن است متصل نکنيد ، در غير اين صورت عمر باتري خود را به طور جدي کوتاه مي کنيد .



:: برچسب‌ها: کاهش اشتباهات انساني ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()